Возио 270 на сат, пресретач га сустигао и уловио

Уочи новогодишњих празника припадници саобраћјне полиције на аутопуту Београд - Нови Сад успелии су да заустави возача који је возио чак 270 километара на сат.

Овај српски држављанин на раду у иностранству приведен је одмах судији за прекршаје у Новом Саду, који га је казнио новчано и једномесечним одузимањем дозволе.

Саобраћајци су овог возача уловили и сустигли захваљујући једном од   нових возила опремљених најсавременијим уређајима за детектовање прекршаја, такозваним пресретачима. Ради се о уређајима који истовремено могу детектовати саобраћајне прекшаје у три и више саобраћајних трака. Нови пресретачи имају моторе од 380 коњских снага и опремљени су савременом техником у коју спада и 12 камера постављених у браницима возила. Ове камере у свим метеоролошким условима могу снимити све врсте прекршаја.

Ови пресретачи имају и систем који сам препознаје таблице тако да саобраћајци истог тренутка могу да провере да ли постоји потрага за њима и да ли је возилу истекла регистрација. Полицајци у пресретачу морали су да прођу посебну обуку да би могли да раде овај захтеван посао.

Институција полицијских пресретача, односно необележених возила која патролирају аутопутевима и кажњавају возаче који ширину друма и дугачке правце злоупотребљавају возећи пребрзо, одавно је позната на Западу, као једно од најефикаснијих средстава спровођења закона о безбедности у саобраћају. Већ неко време, флота тамних лимузина патролира и нашом мрежом аутопутева… ако ”пресретачи”, као део полицијских снага постоје од када постоје и аутопутеви и ограничења брзине, на нашим путевима ретко су се сретали. Првенствено због тога што је наша путна мрежа прилично слабо развијена и у релативно лошем стању (у поређењу са Хрватском, на пример), али и због тога што полицијска управа није имала визију овакве контроле саобраћаја.

Први покушај формирања пресретачке јединице везан је за

изградњу ауто-пута “Братство-јединство” у СФРЈ, када је, према неким информацијама, тадашња ”народна милиција” набавила неколико “поршеа 911”, који су на жалост, врло брзо оштећени у заташканим инцидентима. Након тога, па све до пре неколико година на српским путевима није било пресретача, а наше парче аутопута бројним је странцима служило да се опусте и ”притисну гас до даске” након темељно контролисаних хрватских или мађарских деоница.

Таквој пракси дошао је крај, јер је крајем претпрошле године оформљена јединица полиције намењена ”контроли возила у покрету”, чији је задатак да патролира, упозорава, спречава и кажњава свако кршење закона и озбиљније прекорачење брзине. За сада, под контролом се налазе деонице аутопута Е75 од Суботице до Београда, ауто-пут од Ниша до Београда, као и део до хрватске границе. У питању је дакле, целокупна домаћа мрежа, док је у плану постављање пресретача и на важнијим магистралним правцима, као што је Ибарска магистрала.

Према речима надлежних, ова јединица користи најмодернију технологију за снимање и праћење возила на аутопуту, нове аутомобиле снажних мотора, као и групу специјално обучених возача. Због свега овога, у полицијским круговима, ова јединица понела је епитет ”елитна”, као што је то случај и у другим земљама.

Стручњаци истичу да је без сумње овај потез МУП-а био неопходан, не само да се њиме прате светски трендови, већ и да се адекватно одговори на алармантно велик број саобраћајних несрећа на нашим путевима. Наиме, основни ”алат” за ову врсту посла састоји се из потпуно нових модела аутомобила и електронских система снимања монтираних у аутомобилу, који не само да покривају простор испред возила, него и са стране и иза, а могу да мере чак и брзину аутомобила који долази у сусрет, са занемарљивом могућношћу грешке. Висок квалитет опреме омогућава снимање при свим временским условима, па чак и ноћу, а пресретачи могу да буду и заустављени поред пута и региструју брзину кретања возила.

Када се прекршај уочи, возило се прати уз непрестано снимање, после чега полиција упозорава несавесног возача звучним и светлосним сигналима, а видео запис о учињеном прекршају архивира се и користи као документ који се предаје судији за прекршаје.

Према речима запослених из компаније која је одговорна за монтирање опреме у аутомобиле, МУП Србије је, до сада, набавио 30 сетова, што наводи на закључак да се 30 аутомобила или налази, или ће се налазити у функцији полицијских пресретача.

За ловце на прекорачење брзине МУП Србије је, кажу познаваоци, купио возила возила заиста адектватна за ову функцију. Наиме, циљ је био направити флоту брзих лимузина које ће бити неупадљиве по својој спољашњости. Избор полиције пао је на  “пасат” с моторима 2,0 ТФСИ и 3,2 ФСИ, “пежо” 607 2,7 В6, “шкода суперб” 2,8 В6, “бе-ем-ве” серије 3 и 5.

Сви аутомобили потпуно су нови, тамне су боје, а на први поглед, не разликују се од ”цивилних” примерака. И сви они имају стандардне регистарске ознаке, разних градова у Србији. Једини начин да се препознају јесте пажљиво посматрање задњег стакла иза којег се налази ЛЕД дисплеј на којем се могу исписати команде осталим возачима приликом претицања, као и према малој камери, коју је скоро немогуће приметити, а налази се изнад унутрашњег ретровизора. Реално, приликом брзог проласка поред пресретача, скоро је немогуће приметити о каквом се аутомобилу ради.

Иако се не ради о супер-спортским аутомобилима које користе развијеније земље (“порше 911” у Немачкој, “ламборyини галардо” у Италији, “јагуар YКР у Великој Британији), ова возила су сасвим дорасла задатку. Наиме, приликом избора, поред ”неупадљивости” у мору сличних или истих возила на нашим путевима, једна од карактеристика била је и снажан мотор који пресретаче лако и брзо доводи до брзине од 200 километара на час, веле стручњаци. Ова брзина узима се као лимит до ког пресретачи иду. У случају да се праћено возило не зауставља или чак убрзава, алармирају се остале јединице саобраћајне полиције, па се ”јурњава” завршава на наплатној рампи или чак уз помоћ барикада.

М. Бозокин

 

За празник 500 пијаних за воланом

Током празника откривено је и санкционисано око 10.000 саобраћајних прекршаја, међу којима је било највише прекорачења брзине, вожња у алкохолисаном стању и невезивања појаса, каже Александар Раденковић из Управе саобраћајне полиције. Он каже да је око 500 возача током празника искључено из саобраћаја због вожње у алкохолисаном стању.

- Од тих 500, њих 100 је провело неко време у преосторијама МУП-а ради трежњења. Неке екстремне вредности нису измерене - рекао је Раденковић за РТС. Указује да је у 2016 било благо погоршање стања безбедности саобраћаја у односу на 2015. годину. Погинуле су 603 особе, што је за један одство више од претходне године.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести