Деспићева комична опера као круна сезоне

Ажурирано пре 1 недеља 4 часа

Драма Српског народног позоришта ушла је у 2017. с првим пробама „Часа анатомије” по текстовима Данила Киша у режији Андраша Урбана, а већ за десетак дана почеће и рад

на драми Жељка Јовановића и Милоша Латиновића „Три лица туге”. Како је за „Дневник” појаснио в.д. управника СНП-а др Зоран Ђерић, у питању је пројекат који се реализује у копродукцији са Битеф театром, а његову окосницу чине приче три жене различитих генерација чију је животну судбину обележио Први светски рат. Режија је поверена Филипу Марковиновићу, а у подели су Сања Микитишин, Тања Пијевац и Миа Симоновић.

Премијера „Часа анатомије” је, подсетимо, планирана за други део фебруара, док би драма „Три лица туге” први пут била изведена 1. марта на Камерној сцени СНП-а, а потом 3. марта у Битеф театру. До краја ове сезоне у плану је, подсетимо, била и реализација комада „Шећер” Данице Николић Николић, али је редитељ Никола Завишић у међувремену одустао од овог пројекта. То, међутим, не значи да ће Драма СНП-а остати на пет премијере у сезони 2016/17, с обзиром на то да ће ускоро бити организована велика аудицију за улоге у мјузиклу Сеада Лорбека по Стеријином комаду „Лажа и паралажа”, који ће режирати Даниел Тавчиоски.

Представа је, како најављује Ђерић, осмишљена као визуелни спектакл са доста видео-спотова, мноштвом сонгова и прилично захтевном кореографијом, због чега ће у представи учествовати и ансамбл Балета СНП-а, док ће глумци морати да имају и завидне певачке способности. Стога ће аудиција бити отворена, тако да постоји могућност да, поред чланова Драме, који ће, подразумева се, имати приоритет, у пројекат ипак уђе и неко „са стране”, а ту се у првом реду мисли на студенате новосадске Академије уметности. Нове представе, иначе, припремају и кућни редитељи Радослав Миленковић и Предраг Штрбац, али ће због финансијске ситуације реализација тих наслова највероватније остати за почетак следеће сезоне.

– Кренули смо у овој години веома амбициозно и у Опери, те се тако ових дана убрзано припрема Маскањијева „Кавалерија рустикана” – каже Ђерић. – На темељу лане потписаног споразума о сарадњи, Народно позориште нам је дало костиме и сценографију за ову представу, на нашу велику сцену „Кавалерију...” поставља млади оперски редитељ Александар Николић, а премијером, која је заказана за 28. јануар, дириговаће маестро Дејан Савић, в.д. управника НП.

Убрзо после премијере најпознатијег дела Пјетра Маскањија, почеће и пробе опере „Владимир и Косара” Стевана Дивјаковића, која ће у прво време бити извођена концертно, са идејом да у перспективи добије и своју сценску поставку. Баш као у случају „Кнеза Ива од Семберије” Исидора Бајића, који је почетком прошле сезоне такође најпре премијерно изведен у концертној верзији, а сада је у плану, како најављује Ђерић, и његова класична оперска инсценација, коју ће режирати Немање Петроње, а дириговаће маестро Александар Којић. Замисао је при томе да сценографија буде мобилна, како би са овом опером могло да се гостује и на отвореном.

– Врхунац сезоне биће свакако праизведба комичне опере „Поп Ћира и поп Спира” академика Дејана Деспића, пројекта који се такође реализује у сарадњи са Народним позориштем – најављује Ђерић. – Ова опера је, наиме, првобитно требало да буде постављена на сцени Народног позоришта, али је договорено да је премијерно ипак изведу солисти и оркестар СНП-а, с тим да ће, наравно, одмах по праизведби, коју учекујемо у априлу, гостовати у Београду, а већ смо добили позив и да с овим делом наступимо на Интернационалном фестивалу савремене опере Армел у Сегедину.

М. Стајић

 

Балет припрема „Катарину Измајлову”

Балет СНП-а укључиће се у обележавање стоте годишњице рођења академика Рудолфа Бручија извођењем његовог балета „Катарина Измајлова” према оригиналној кореографији Димитрија Парлић. Поред тога, има још планова у овој уметничкој јединици, али ће од финансијске ситуације у кући зависити да ли ће и у којој мери они моћи да се реализују. Тако се, рецимо, размишља о балету за децу „Пинокију”, као и представи „Анима” по тајном дневнику Лазе Костића, за коју би кореографију, режију и избор музике потписао Крунослав Симић.
 

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, претеће, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени. Молимо читаоце Дневника да се приликом писања коментара придржавају правописних правила. Строго је забрањено лажно представљање, тј. остављање лажнх података у пољима за слање коментара. Коментари који су написани великим словима неће бити објављени. Редакција Дневника има право да не одобри коментаре који су увредљиви, који позивају на расну и етничку мржњу и не доприносе нормалној комуникацији између читалаца овог портала.

Коментари