КЛАВИРСКИ РЕСИТАЛ ЈУЛИЈЕ БАЛ: Боемска рапсодија четвороручно

Почетак вечери донео је интерпретације двају композиција барокног периода, слојевите Чаконе у Г-дуру Георга Фридриха Хендла, прозрачних звучних обриса, коју је пијанисткиња донела сувереним извођачким гестом

Светлосним годинама удаљене музичке светове Бранденбуршких концерата и „Боемске рапсодије“ групе „Квин“ повезао је у неочекивану, али складну целину програм солистичког реситала истакнуте новосадске пијанисткиње млађе генерације Јулије Бал, приређен у оквиру циклуса „Музичке вечери Матице српске“.

Поменути концерт, по речима саме солисткиње, избором популарних дела ведрог карактера био је прилагођен духу предновогодишње опуштености, иза своје привидне непретенциозности обухватио је ипак зналачки сачињен и захтеван репертоар, приказујући публици у најбољем светлу ванредне интеретативне могућности и трагалачку страст за откривањем нових области пијанистичког израза, који Јулију Бал издвајају од других наших врхунских клавирских солиста њене генерације.
Почетак вечери донео је интерпретације двају композиција барокног периода, слојевите Чаконе у Г-дуру Георга Фридриха Хендла, прозрачних звучних обриса, коју је пијанисткиња донела сувереним извођачким гестом, у логично вођеним развојним луковима појединих варијација, уз инсистирање на богатој палети разноврсних клавирских тонских боја, од дискретног и сувог чембалистичког стаката до вехементних завршних фортисимо одсека листовског призвука. Врло слично, драматично и импресивно звучно уобличење добили су потом и други и трећи став Бранденбуршког концерта број 3 Јохана Себастијана Баха, у транскрипцији саме Јулије Бал, која је у својој клавирској обради и у виртуозном тумачењу успешно очувала и сугестивно истицала бујну полифону фактуру и заносну лепоту Бахове музике.
Наставак вечери донео је извођење Свите из балета „Крцко Орашчић“ Петра Иљича Чајковског, у обради за два клавира, приликом којег се Јулији Бал као гост концерта на бини придружила пијанисткиња Јелена Бајић Бојанић, а тај низ познатих балетских нумера живописне и привлачне мелодике у њиховом тумачењу зазвучао је префињено и елегантно, наишавши на топле реакције публике. У наставку су уследиле још две композиције за соло клавир, оштрим ритмовима шпанског фоклора прожета и поетична „Игра број 1“ из опере „Кратак живот“ Мануела де Фаље, као и познати „Чардаш“ Виктора Монтија у обради Сергеја Курсанова, који је пијанисткиња маестрално извела, енергично наглашавајући необуздано разиграну ритмичност овог дела. Изненађење и својеврсна кулминација вечери уследили су на самом крају концерта, са извођењем транскрипције за клавир четовороручно  познате „Боемске рапсодије“ Фредија Меркјурија и групе „Квин“, чија је комплексна структура заснована на духовитим међуиграма соло деоница и хорских интермеца у овој  клавирској обради Јулије Бал добила врло ефектну и успелу „класичну верзију“, којој у темпераментној и добро усклађеној интерпретацији Јулије Бал и Јелене Бајић Бојанић није недостајало ни лиричности, али ни спонтане жестине која одликује изворну рокерску верзију ове познате нумере.
Б. Хложан

 

EUR/RSD 117.2043
Најновије вести