„Жежељ” расте по плану

Постављени су сви елементи малог лука наследника Жежељевог моста, монтиране су бициклистичке и пешачке стазе, а у току је фарбање тог лука распона 180 метара,

који се састоји из 34 сегмента и девет попречних греда, речено је „Дневнику” у „Железницама Србије”, које су номинални инвеститор тог пројекта. Како наводе у том предузећу, изградња се одвија у складу с предложеном динамиком радова чији је рок наставио да тече 19. јуна ове године, након што је уплаћен новац који је потраживан.

Уз мали лук, један од два дела изградње моста чини и изградња другог лука од 220 метара који се налази на бачкој страни Дунава, док је други део посла у вези с постављањем стуба моста у реци. Од када је настављена изградња, на велики лук је постављено још десет сегмената и четири попречне греде, односно до сада је укупно у велики лук уграђено 20 од потребна 42 сегмента и пет од 12 повезних греда. Уз постављање елемената лука варе се и њихови спојеви, те је тренутно заварено десет од укупно 42 споја на луку и два од 24 споја на трансверзалним носачима.

Што се тиче посла у Дунаву, настављено је чишћење бетонских блокова и рушевина око кесона, побијене су талпе, завршено је убацивање бетона под млазом и тако је израђена зона ојачаног тла, у коју је постављено 190 шипова између талпи прибоја и кесона. Такође, постављена су ојачања за спречавање урушавања и прстен с разупирачима на талпама прибоја и настављено чишћење од наноса између талпи и постојећег кесона у тако начињеном загату. Из „Железница Србије” наводе да су од почетка изградње талпе прибоја биле потапане шест пута забог изузетно високог водостаја Дунава.

Ипак, до краја године најављено је да ће стуб 3, односно онај у Дунаву, досећи ниво изнад највишег водостаја реке, да ће бити завршени радови на малом и великом луку моста и да ће почети постављање „вешаљки” на мали лук. Планирано је да мост буде завршен до 19. новембра 2016. године, док је извођачу дат рок од три месеца, односно до 19. фебруара 2017. године, да уклони монтажно-демонтажни мост. Надзор над изградњом моста поверен је на тендеру конзорцијуму „ДБ Интернатионал” и „Егис Интернатионал”, а из „Железница” кажу да за сада нема одступања у односу на квалитет и обим изведених радова.

Делегација ЕУ у Србији финансирала је лот 1 изградње новог друмско-железничког моста с 26.231.079,08 евра, за шта је набављена челична конструкција моста. АП Војводина и Нови Сад финансирају лот 2 тог посла, односно грађевинске радове, с 19.078.921.92 евра: Покрајина издваја 12.719.281,28 евра, а град 6.359.640,64. Након што је 19. маја ове године потписан и анекс уговора којим је обезбеђено још 2.922.046,94 евра, а тај новац уплаћен извођачу, конзорцијуму „Азви – Тадеи – Хорта кослада” 19. јуна, до сада је за изградњу моста из буџета Покрајине и Града плаћено 9.362.894,94 евра.

С. Крстић

Рекордни распон лукова

Нови мост чиниће два лучна распона од 180 и 220 метара, и прилазне контрукције са сремске и бачке стране од по 27 и 48 метара. Висина мањег лука иноси 34 метра, а већег 42. Предвиђене су две траке за друмски саобраћај, два железничка колосека и по две бициклистичко-пешачке стазе. Укупна ширина моста је 31,6 метар. У групи мостова с два колосека има рекордне распоне лукова у свету.
 

EUR/RSD 117.1309
Најновије вести