Чека се инвеститор с озбиљним плановима

Привредно друштво за грађење, ремонт и одржавање пруга, ЗГОП у Новом Саду урадило је нову процену вредности капитала, која се сада креће око 4,3 милиона евра,

али се тендер за продају, како каже директор предузећа Зоран Станојевић, неће објављивати док се не нађе купац спреман да улаже.

- До сада је било више објављених јавних позива, али није било заинтересованих стратешких партнера. Сада пак Министарство привреде које после гашења Агенције за приватизацију спроводи власничке трансформације предузећа ,намерава да конкурс за продају ЗГОП-а објави тек када буде било сигурно да купац постоји. И раније, а и сада држава инсистира на инвестиционим улагањима која треба да буду око десет милиона евра. Улагања у нову механизацију у том износу ће бити сигуран знак да купац заиста има озбиљне намере да развија и шири делатност - предочава директор Станојевић.

По његовим речима, и даље се за ЗГОП интересују исти инвеститори  - Руси, Словенци и Аустријанци, али  захтев за инвестициона улагања, на чему се инсистира, су препрека што власничка трансформација ЗГОП-а није раније завршена. После једне неуспешне приватизације држава је поставила јасан критеријум да уколико потенцијални купац нема намеру да улаже с озбиљном сумом, онда нема планове ни да предузеће одржи.

ЗГОП је лане пословао с добитком. Директор каже да добит није нарочита, али је значајна јер је у 2015. предузеће успело да исплати све заостале зараде, чак и да око 250 запослених добију разлику од минималца до пуне плате, купи нову опрему и постојећу механизацију припреми за нове послове.

- Важно је да радимо, али нам недостају радници. Од лане чекамо одобрење за пријем нових, али за то још немамо сагласност од Министраства привреде. Спутава нас уредба по којој се не сме запошљавати више од десет одсто радника у односу на укупан број запослених на неодређено време. Нама људи одлазе у пензију, обим посла се повећава, па је проблем како с недовољним бројем запослених одоговорити захтевима партнера с којима радимо - истиче директор.

По његовом мишљењу апсурдно је да предузеће које послује позитивно, измирује доспеле обавезе и нема нових задуживања, треба да чека дозволу за пријем нових радника док с друге стране држава даје странцима субвенције за отварање нових радних места.

Предузеће је тренутно ангажовано на три пројекта. Ради се ремонт пруга на деоницама Бујановац–Букаревац, Врањска бања–Рисковац и Винарци–Ђорђево, и ти послови треба да буду готови до краја године.

- Треба да почне и ремонт пруге Београд– Бар, код деонице Ваљево–Ресник, али пре тога десетак железничких станица биће реконструисано. Све радимо у договору с руском комапанијом РЖД Интернешенел, која је главни извођач. Очекујемо да се заврши пројектна документација за изградњу и реконструкцију другог дела колосека Нови Сад - Стара Пазова, и када буде готов железнички мост у Новом Саду, вероватно ћемо радити колосеке око моста - наглашава директор Станојевић.

З. Делић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести