Лугоња: Послујемо одговорно, понашамо се домаћински
У протеклом периоду ЈКП „Паркинг сервис” пословало је успешно, одрађени су конкретни пројекти и послови. Како за „Дневник” истиче директор тог предузећа Стеван Лугоња,
планова да се уради нешто што ће бити на добробит нашим суграђанима је много, али потребно је понашати се рационално и реализовати оно за шта постоје паре.
* Крај једне године и почетак нове је време када се сумирају резултати, шта је најзначајније урађено у 2015. години?
– Радује ме што што смо у претходном периоду пословали успешно, стабилизовали смо предузеће и урадили неке конкретне ствари које наши грађани могу видети. Од 2012. године до данас успели смо да вратимо кредит од 736.000 евра, да комуналну таксу, као обавезу према Граду с 36.000.000 доведемо до заостатка од 6.000.000, трошкове лизинга од 160.000 евра свели смо на мање од 20.000. Нето добит предузећа за 2015. годину већа је од 21.000.000 динара. Те резултате постигли смо, пре свега, до маћинским и рационалним пословањем, планирањем и рационализацијом трошкова, коју смо применили на свим нивоима рада. Реконструисано је паркиралиште у Фрушкогорској улици, од Народног фронта до Булевара деспота Стефана, на парној страни. После тих радова, које смо реализовали синхронизовано са Заводом за изградњу града и „Градским зеленилом“, Фрушкогорска улица изгледа другачије, а безбедност наших грађана је на вишем нивоу. Обновили смо и привремено паркиралиште у Улици Бранимира Ћосића. Жеља нам је била да, без обзира на то што то паркиралиште није под наплатом, уредимо и омогућимо грађанима, и онима који станују у околини, као и онима који свакодневно долазе до обданишта које у близини, као и до породилишта које је на тој локацији, да лакше дођу до паркинг-места. Асфалтирана је прилазна саобраћајница ширине 5,5 метара, дуга 90 метара. Издвојио бих и радове на паркиралишту код Матице српске, који су на самом крају. Када буду завршени, добићемо паркиралиште с око 100 паркинг-места у белој зони, уз могућност плаћања и дневне карте. То паркиралиште треба да растерети Пашићеву улицу и Трг Марије Трандафил, као и тај део града, и надомести недостатак паркингпростора. Те радове финансирамо сопственим новцеми коштаће око 3.000.000 динара. „Паркинг сервис” је уредио и санирао велики број привремених паркиралишта која нису под наплатом, али која решавају проблем паркирања грађанима у одређеним деловима града.
* У новембру сте потписали још један уговор за имплементацију СМС система наплате, овог пута реч је о Пријепољу?
– Пријепоље је 26. град с којим смо потписали уговор о примени нашег система наплате на паркинзима. Нови Сад се може поносити добрим гласом који прати ЈКП „Паркинг сервис” као лидера у организовању и наплати паркирања у Србији. За само девет година од инсталирања софтвера за СМС наплату паркирања, возачи на исти начин плаћају паркирање у двадесет пет градова у нашој земљи. Осим Новог Сада, то су Пожаревац, Зрењанин, Смедерево, Ужице, Сремска Митровица, Бачка Паланка, Нови Пазар, Рума, Пожега, Шид, Бечеј, Стара Пазова, Књажевац, Златибор, Сомбор, Петровац на Млави, Велика Плана, Бајина Башта, Сента, Врњачка Бања, Темерин, Врање, Ивањица и Александровац. Уз то, „Паркинг-сервис” је једно од ретких градских предузећа која своје услуге пружају и ван Новог Сада. У јакој конкуренцији приватних предузећа, успевамо да квалитетом примене тог система побеђујемо на тендерима широм Србије. То не подразумева само продају софтвера већ и комплетну бригу о организацији паркинг-простора у појединим градовима, зонирање, прикупљање потребне документације, обуку радника и одржавање система. То су све добри разлози због којих се многи приликом организовања паркирања у својим срединама опредељују баш за систем „Паркинг-сервиса“ из Новог Сада.
* Какви су планови за ову годину, шта може помоћи да се реши недостатак паркинг-места у центру града?
– Жеља да се уради нешто на добробит наших суграђана, а везано је за наше предузеће, има много, али морамо да будемо рационални и да реализујемо оно за шта имамо пара. Моја жеља би била да урадимо макар пројекат за подземну гаражу испод Улице Модене. План за модерну гаражу на тој локацији постоји и у Стратегији одрживог разавоја града. То би у великој мери решило недостатак паркинг-места у центру града. У току ове године урадићемо аутоматизацију паркинг-простора на Тргу галерија, тако да ће грађани моћи да га користе 24 сата. Планирамо да у наредној години купимо још једно „паук“ возило да бисмо олакшали рад те службе и подигли га на виши ниво. Планирамо и да, у сарадњи с Факултетом техничких наука, на некој локацији у центру града, највероватније на Булевару Михајла Пупина, применимо и паметне сензоре. Кажем, пружићемо се колико нам је ћебе дугачко, а то значи колико будемо имали новца.
Н. Х.
Популаран НС бајк систем
– Сви наши грађани који користе услуге НС бајк система у овој години су добили 11. бициклистичку станицу, чиме је то постало озбиљан систем алтернативног превоза – истиче Стеван Лугоња. – То потврђују и подаци да смо имали више од 27.000 изнајмљивања бицикала у току прошле сезоне и да смо регистровали преко 4.000 корисника. Сигурно ћемо ове године ући у изградњу још једне станице јер се бицикли из НС бајк система све више користе.