Од девет лука, једино новосадска привређује

Лука Нови Сад завршиће годину с приближно милион тона претоварене робе, што је резултат од лане, када је постигнут рекорд у претовару. Овогодишњи резултати, истиче

директор Луке Нови Сад Александар Милованчев, били би и бољи да није било суше и да је цена житарица на светском тржишту више одговарала трговцима.

По његовим речима, Лука ускоро треба да буде проглашена лучким подручјем јер су отклоњене препреке административне природе, а однедавно има лиценцу лучког оператера.

– У Србији има девет лука а само новосадска ради и остварује запажење резултате. Једино је наша лука у потпуности државно предузеће, док су друге приватно власништво и не раде - наводи директор. – Додуше, лука у Прахову је под патронатом државе, али има материјалне потешкоће. Ове године смо сматрали да ћемо премашти милион тона, пошто је лане пре краја остварен месечни рекорд 152.000 тона. Међутим, стигле су елементарне невоље, водени саобраћај у Европи је стојао готово три месеца због ниског водостаја па је био заустављен транспорт робе. После је уследио застој од два месеца када трговци нису продавали житарице незадовољни ценама на светском тржишту.

Како је казао, наредне године се планирају три инвестиције, од којих су два улагања реална: проширење складишта и изградња пумпе за точење горива за бродове. Директор каже да би складиште било капацитета 48.000 тона, површине 4.800 квадрата, што би заузело пола хектара под халама. Вредност инвестиције је 11 милиона евра, с тим што би у новом складишту било места  за десетак нових радника. Сада Лука Нови Сад има затоврено складиште површине 44.000 квадрата.

– Размишља се и о томе да се понуди инвеститорима да улажу на потесу где је порушена зграда „Агрохема”, која је први комшија Луке Нови Сад. То је изванредна а неискоришћена површина. У „Агрохему” је завршен стечај и коначно ће плац моћи да се прода. Позиција Луке је ретко добра. На две стотине метара од луке за две године треба да пролази међународна пруга Београд–Будимпешта и на километар-два смо од ауто-пута Е-75. Била је код нас делегација из Министарства привреде с Кинезима, па смо се дотакли приче да би се на терену „Агрохема” могао развити бизнис јер за то постоје изванредни услови – предочио је Милованчев.

Напоменуо је да у Кини и у приватним лукама постоји државни надзор – држава власнику луке поставља свог представника ради надзора.

– Хоћемо да проширимо и контејнерски терминал па планирамо и да купимо кранове за контејнере. Контејнерски термрнал ради и у односу на пре три године терминалски саобраћај је оживео, али није то још оно што би требало да буде као велики бум. Средили смо пругу у кругу  6,4 километара, али има делова које треба сервисирати – наводи директор.

З. Делић

 

 

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести