Тошић тријумфовао у најјачој дивизији

Око 10.000 љубитеља аутомобилизма, брзе вожње и адреналина, који су јуче одлучили да поподне проведу на Мишелуку, није се покајало, јер су им учесници 34. ауто-трка за „Велику награду Новог Сада 2016“

приуштили право задовољство које ће се дуго памтити и препричавати. На једној од најбољих стаза у региону, на новосадском Мишелуку, надметало се више од 80 такмичара из Србије, БиХ, Македоније и Црне Горе у 11 класа, односно пет дивизија. Био је то први од шест догађаја који су предвиђени у календару Спортског ауто и картинг савеза Србије, који се бодује за отворени шампионат Србије. Иза организације је стајао Спортски ауто-мото картинг клуб 021, уз подршку Града Новог Сада и Покрајинског секретаријата за спорт и омладину. Оно што радује је то да је трка протекла без иакавих проблема, инциндената и искакања, уз високу оцену организације, која је по многима била на светском нивоу. Трка заслужују и похвале за хуманост, пошто ће део прихода од карата, бити усмерен у хуманитарне сврхе.

Трку „југића“ у националној класи (дивизија 1, Југо 55 - Мали Н), која је обиловала фантастичном борбом и нападима, обележио је тријумфом Петар Јовановић и другопласирани Алекса Радојковић, 17-годишњак, иначе најмлађи учесник трке, којем је тим поводом припао посебан пехар. Треће место заузео је Лука Которчевић, који је након иницидента (контакт међу возачима) изгубио позиције, док је Ђорђе Ристић био четврти. Занимљиво је то да је Луки ово била прва кружна трка, пошто је до сада учествовао само на рели такмичењима. Ова трка протекла је без већих инциндената, што је знало често да се догађа, уз ситна “куцања”. За Мали Н било је пријављено чак 30 такмичара, али су, због пропусне моћи стазе, четворица с најслабијим квалификационим временом нису могли да наступе, што се није одавно догодило.

И трке Хибрида (дивизија 2 - Југо 55, на којем су измене дозвољене) узбуђења је било на претек. Иако је било излетања и излазака возила безбедности, трка је прошла без проблема. Победио је, и то убедљиво, Душан Настасијевић, који вози специфично низак аутомобил, испред Македонца Виктора Давидовског, док је трећи био Ненад Мијаљевић.

У дивизији три (1400 Н и Е1 и 1600 спорт), као и на тренингу, најуспешнији је био Ненад Савић са сјајно спремљеним југом, испред Александра Маринковића (форд фијеста) и Мирка Деретића (пежо 106). Једину борбу током трке гледали смо између Војновића, Бањалучанина Симића и Македонца Делева, која је окончана у последњем кругу. Савић је победио, уз убедљиву разлику у односу на Маринковића. Четврта позиција припала је Војновићу, док је Симић у последњем кругу изгубио пету позицију, те је кроз циљ прошао као шести иза Делева.

У најјачој дивизији, у којој се возе класе 7, 8 и 11, победио је шампион из 2014. Александар Тошић, испред Мирка Миловановића и прошлогодишњег победника Дарка Божиловића. На стазу су први изашли такмичари класа 2000 СП и Е1. Најбржи међу њима био је Александар Тошић, који је водио од првог круга. Зоран Кастратовић нажалост није стартовао (наводно због квара), иако је на квалификационом тренингу заузето прву позицију у Дивизији 4. Тошић је први прошао кроз циљ, уз 0,691 секунди предности у односу на Мирка Миловановића. А Дарко Божиловић, уз заостатак од 7,115 секунди у односу на Тошића, прошао је кроз циљ као трећепласирани, док је Драган Стојковић био четврти, а Немања Миловановић је први у својој класи и пети у трци, испред Владислава Трбовића.

Оно што је јуче изазвало велику пажњу је то што се, уз стандардно најзанимљивије класе Мали Н и Хибрид, поново на велику сцену вратио и чувени “Фића куп” (дивизија 5). Најбржи је био Радиша Радисављевић, а за њим су кроз циљ прошли Саво Јанчевић и Марко Павловић, иако је имао великих проблема са аутомобилом. Првих пет кругова трке било је занимљиво, али су аутомобили почели да се кваре. На крају, Радисављевић је победио, испред Јанчевића и Павловића, а Маганић је био четврти.

Јово Галић

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести