broken clouds
27°C
05.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1773
usd
99.4629
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Даљинско грејање опет врућа тема у Сенти

22.01.2015. 19:39 19:20
Пише:

СЕНТА: Корисници даљинског грејања у Сенти ревносно измирују рачуне, потврђује директор ЈП „Елгас” Бошко Петровић, предочивши да преко 95 одсто домаћинстава уредно плаћа рачуне,

да око два посто то нису у стању, али и да има оних који су избрисани са списка и краду топлотну енергију. „Елгас” је дистрибуцију топлотне енергије уочи претходне грејне сезоне преузео од Фабрике шећера ТЕ-ТО, која из својих постројења и даље снабдева систем топлотном енергијом, а наплата грејања је много боља него док је дистрибутер била Шећерана.

Негодовање потрошача уследило је с поделом децембарских рачуна, иако су на преко 98 одсто износи од 7.000 до 12.000 динара, што је према уверавању Петровића прихватљиво, имајући у виду да су се станови у најхладнијем периоду грејали и ноћу.

Ипак, у неколико стамбених зграда, попут оних у Арпадовој 7, Светог Саве од броја 1 до 6 и Карађорђевој 103 има и изузетно високих рачуна, којима су станари шокирани, поготово што се од ове грејне сезоне у свим зградама и становима утрошак топлотне енергије обрачунава на основу очитавања калориметара и алокатора. Свака стамбена јединица је прича за себе, обрачун је постао компликованији, али према тврдњама директора „Елгаса”, то никада није на штету потрошача.

У Арпадовој 7 један рачун износи 40.000 динара, а свих 10 рачуна у овој згради износе укупно 77.000. То значи да један власник стана плаћа више од девет комшија заједно. Како је то могуће?

- Очитавање алокатора услужно обавља Предузеће „Екотерм” и узимајући у обзир тарифни систем рачун је потпуно исправан, што указује да је тарифни систем у потпуности лош - указује Петровић. - Некада је плаћање топлотне енергије било по квадратном метру без обзира на потрошњу. После уградње калориметара и алокатора, дошло је до поремећаја, што најбоље показује управо зграда у Арпадовој 7, где је један станар добио рачун већи заједно од осталих девет. До тога је дошло јер су они заврнули радијаторе, а алокатори не мере баш утрошак најтачније, пошто нису обухваћене цеви, па сматрамо да би требало доћи до кориговања тарифног система. Ови проблеми ће се појављивати и у другим зградама, ако се не измени тарифни систем. Ми обрачун вршимо према улазном калориметру за дотичну зграду, а како ће се унутар зграде распоредити потрошња то показују алокатори.

Зграде у Светог Саве од броја 1 до 6 су посебан проблем зато што немају систем за мешање улазне и излазне воде. Петровић објашњава да је температура улазне воде веома висока, што има за последицу и високе рачуне станара, па је неопходно уградити систем за мешање воде, па ће се то учинити након ове грејне сезоне. Проблематична је и зграда у Карађорђевој 103 због тога што су поједини станари самовољно извели измену топловода, пре него што је „Елгас” преузео одржавање топловода и дистрибуцију.

Проблем представља и крађа топлотне енергије у појединим стамбеним објектима, као и то што су поједини потрошачи избрисани са списка потрошача пре него што је база са списком потрошача  достављена „Елгасу”.

- Они који су избрисани са списка, нису случајно избрисани и сумња постоји да су сада нелегално корисници даљинског грејања - каже директор ЈП „Елгас” Бошко Петровић. У „Елгасу” кажу да су по преузимању дистрибуције у првој сезони преузели базу података која није у потпуности одговарала стању на терену, да су у другој сезони кренули са сређивањем спискова потрошача, у погледу промене власништва или искључених са мреже. Директор Петровић наглашава да изузетан проблем представљају општинске одлуке о праву на искључење са даљинског грејања.

ЈП „Елгас” поред 2.300 корисника даљинског грејања, опслужује земним гасом 1.750 потрошача. Дистрибуцији гаса директор Бошко Петровић даје оцену „пет плус”. Дирекотр тврди да су очитавање бројила и наплата одлични, а примедбе на квалитет гаса неутемељене, да „Елгас” ни најмање не поткрада, те да је сваки динар који уплате строго наменски, да се измирују обавезе према „Србијагасу” и да нема разбацивања новца.

Текст и фото: М. Митровић

 

Дотрајала цев открила крађу

Из радијатора у канализацију Један случај крађе недавно је откривен тако што је нелегалном кориснику пукла топловодна цев. У „Елгасу” признају да не знају колико је оних који нису на списку корисника, а користе топлотну енергију. Познато им је да неки топлу воду која је прошла кроз стан испусте у канализацију, па се то покаже на котлу у Шећерани, јер у неким данима губи се и пет кубних метара воде на сат. Та количина топлотне енергије не може да се очита на калориметру и тако се поткрадају произвођач и дистрибутер, па то повећава цену осталим корисницима.

 

Пише:
Пошаљите коментар