Кад је хитно, да нема грешке

СРЕМСКА МИТРОВИЦА: У Општој болници Сремска Митровица са радом је почео новоформирани Центар за тријажу у склопу Ургентног пријемног одељења, где се у просеку годишње

 обави око 15.000 специјалистичко-консултативних прегледа и пружи неопходна хитна медицинска помоћ повређеним или пацијентима тешког здравственог стања.

- У односу на комплексност посла који се овде обавља, Одељење за пријем и збрињавање ургентних стања годинама уназад неправедно је занемарено. За само неколико месеци и сопственим средствима доведено је у стање да постане Центар по савременим стандардима. Уређени болнички пријем свакако ће допринети и бољим оценама Тима за акредитацију, чији долазак ускоро очекујемо – истакао је др Живко Врцељ, директор сремскомитровачке болнице.

– Наш циљ је да за краће време мењамо ствари на одељењима на боље и њима постигнемо квалитетнији и ефикаснии рад. Спајањем амбуланте за пријем и опсервацију, уз набавку монитора, боца са кисеоником и гасом, дефибрилатора и респиратора, као и већим бројем запослених на пријему, постижемо додатни квалитет у смислу брже реакције лекара и медицинског особља у хитним случајевима.

Помоћница директора за Сектор заједничких медицинских послова др Љиљана Станчетић Бачванин, која је покренула иницијативу за уређење Ургентног пријема, истиче да су предузете све неопходне организационе мере у смислу просторног проширења, побољшања рада свих шест лекара и 18 медицинских сестара и техничара.

- Овде се ради веома напорно, даноноћно, и ако не постоји ред у организацији рада, трпеће пацијенти, а ми то не желимо да дозволимо – каже Станчетић Бачванин.- Након нових мера добили смо три функционалне јединице, опремљене свом неопходном апаратуром и едукованим особљем: амбуланта за пријем, опсервација и амбуланта за реанимацију, уз постојање изолације која је намењена збрињавању пацијената са заразним болестима.

Овако организоватни тријажни центар, додаје, омогућава да сваки лекар у датом тренутку може да испрати повређеног пацијента од његовог доласка у болнички пријем, упућивања на преглед код лекара специјалисте, до евентуалне хоспитализације или упућивања на терцијарни ниво.
- Циљ је да пацијенти не чекају дуго, већ да брзом реакцијом и координацијом лекара они буду збринути у најкраћем могућем временском периоду.

Усаглашеност свих који учествују у овом процесу, уз поштовање процедура, даје најбољи резултат за пацијената. Основали смо Комисију за тријажу која има задатак да одреди приоритете по хитности и начине збрињавања као и Комисију за надзор, која контролише да ли се рад у Ургентном центру обавља по протоколу, како би се избегле евентуалне грешке односно неправилности. Уз све ово , побољшање је евидентно и у хигијенском смислу као и у комуникацији међу здравственим радницима – закључила је докторка Станчетић Бачванин.

Љ. Малешевић
 

Тријажни пулт

Новина је и отварање тријажног пулта. Од сада сви пацијенти који се јаве на преглед, први контакт имаће са искусним тријажером који ће на основу општег стања повређеног одредити ком степену хитности пацијент припада и на основу добијених параметара бити сврстани у једну од пет категорија хитности. Тријажни пулт, такође, омогућиће лакши рад с обзиром на то да је велики прилив пацијената, скратиће време чекања на преглед као и идентификацију најугроженијих пацијената којима ће у најкраћем року бити пружена хитна медицинска помоћ.
 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести