Линија иста, а не и цена карте
ОЏАЦИ: Да много тога не штима на нашим пругама, опште је мишљење, а путници који су протеклих месеци, посебно у време празника, путовали на релацији из Оџака у правцу Новог Сада,
били су, мало је рећи збуњени. Они који су са Главне железничке станице кретали на пут, нису могли купити возну карту, док је благајна на станици Оџаци Калварија радила. Збуњени питали су, која је у станица у Оџацима је главна?
Изненађењима ту није био крај, пошто у возу приликом куповине возне карте, кондуктери наплаћују око 70 динара више на износ редовне возне карте. При том не наплаћују сваки пут исту цену. На релацији од Оџака до Новог Сада, аутор ових редова, платио је једном 291 динар, а други пут 224 динара.
- У току је рационализација у предузећу „Железница Србије“, а за овај посао Влада Србије ангажовала је консултантску кућу „Планет“, која анализира стање, како би се на најбољи начин рационализовало пословање. Формирана су три предузећа „Инфраструктура Железница Србије“, које се бави одржавањем инфраструктуре, затим „Србија воз“, задужено за превоз путника, као и „Србија карго“, са делатношћу превоза робе - рекао нам је Ранко Вукобрат, шеф железничког чвора Нови Сад, појашњавајући да су за сада недефинисани односи кад је реч о железничким станицама, што се односи и на железничку станицу у Оџацима.
- Анализом је обухваћена и процена на којим пругама и релацијама је превоз нерентабилан, због евентуалног укидања ових пруга и станица. За сада док траје овај, такозвани прелазни период, Јавно предузеће „Железница Србије“ има улогу „кровног предузећа“. За сада према договорима, отправници возова раде и посао благајника на многим благајнама и сви ови интерни договори су незванични и недефинисани, а вероватно ће трајати све дотле док се не озваничи нова систематизација – рекао нам је Вукобрат.
Иначе и на железничким станицама Богојево, Каравуково, Ратково, које се налазе на територији оџачке општине, ситуација са путничким благајнама је иста, путници возне карте купују у возу, а од кондуктерове воље зависи да ли ће карту купити по редовној цени, или ће им пак у возу бити наплаћен и такозвани казнени део.
С. Милер