Редукција сигнализације уз пруге изазов за безбедност

СОМБОР: С првим данима јануара стручне службе „Инфраструктура железница Србије“ а.д. затвориле су железничку станицу Кљајићево и демонтирале полубранике на државном путу

 Сомбор - Кула - Врбас, који има статус државног пута првог Б реда -15. Без полубраника, у народу популарнијих рампи, остали су и пружни прелази у близини железничке станице Буковачки салаши на државном путу другог А реда- 107 на релацији Сомбор - Апатин, као и на отвореној прузи Светозар Милетић - Алекса Шантић.

Поред тога што је укидање појединих станица и најава редукције саобраћаја, па чак и укидања појединих линија, узнемирила поготово сеоско становништво које користи железнички саобраћај, у својеврсној опасности су се нашли и моторизовани путници, пошто је сигурност преласка ових пружних прелаза знатно смањена уклањањем рампи, па су и из сомборске Полицијске управе позвали грађане на опрез због уклоњених рампи на појединим укрштањима коловоза са пругом.

- Пошто је дошло до промена у режиму саобраћаја на пружним прелазима у нивоу са друмским саобраћајем, односно да су пружни прелази који су имали бранике или полубранике сада пружни прелази без браника и полубраника, управљач пута је поставио адекватну саобраћајну сигнализацију коју су сви учесници у саобраћају дужни да поштују - казао Милан Глумац начелник Саобраћајне полиције ПУ Сомбор.

Новим устројством железничких станица и организацијом послова, донето је решење да одређени пружни прелази на подручју Западнобачког округа, односно на подручју града Сомбора, неће имати адекватна техничка средства и раднике који су до сада регулисали железнички и друмски саобраћај на тим пружним прелазима.

- На свим местима извршено је скидање полубраника односно браника да не би додатно збуњивали учеснике у саобраћају, односно извршено је прекривање саобраћајне сигнализације која је указивала учесницима у саобраћају наилазак на овакво место. Значи, на тим местима сада више нема трептача и саобраћајног знака који је био на 240 метара од наиласка на пружни прелаз са браницима и полубраницима, односно на тим местима је сада постављен саобраћајни знак који обавештава наилазак на необезбеђен пружни прелаз, а непосредно на пружном прелазу је постављен Андрејин крст – појаснио је Глумац наглашавајући да је од управљача пута захтевано да се смањи брзина кретања, што значи да ће наиласком на ово опасно место брзина кретања бити смањена на безбедну меру.

Отежавајућа околност је што у оба случаја унутар самих пружних прелаза постоје грађевински објекти који смањују прегледност и ту је потребно да се возачи зауставе испред пружних прелаза и увере се да ли наилази воз, да би га пропустили, упозорава Глумац.
- Апелујемо на возаче да не возе по навици. Да бисмо избегли саобраћаје несрећне или било које нежељене ситуације возачи путничких возила морају да поштују одредбе Закона о безбедности саобраћаја и саобраћајну сигнализацију која се налази на том месту, и уступе првенство пролаза железничком саобраћају- апелује на возаче Милан Глумац, начелник саобраћајне полиције ПУ Сомбор.

М. Миљеновић

Воз увек има предност

Железнице Србије су правилником обавезале машиновође да у овом периоду промене саобраћајне сигнализације зауставе воз испред пружног прелаза, да звучним сигналом упозоре све учеснике у саобраћају о наиласку воза и потом када се увере да је безбедан прелазак наставе саобраћај, а још увек је неизвесно да ли ће ова мера бити трајна или тек привремена. Како било, Закон о безбедности саобраћаја јасно и недвосмислено прописује предност железничког саобраћаја, па на возачима остаје да поштују постављену саобраћајну сигнализацију на овим пружним прелазима.

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести