Железница гаси станице и скида рампе

СОМБОР: Када је лане процурила информација о намери Железница Србије да, као наводно економски неисплатив, у потпуности укине пружни правац Врбас-Сомбор, велика се бура

подигла на западу Бачке и то не само у Сомбору и његовим селима, већ и у општини Кула, у Црвенки и Сивцу. Реаговала су локална руководства Сомбора, Врбаса и Куле па се на задовољство житеља краја чија насеља леже на овом пружном правцу, од намере гашења линије Врбас-Сомбор ипак одустало. Или се то тако само причинило.

Наиме, с првим данима јануара стручне службе „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. затвориле су железничку станицу Кљајићево и демонтирале полубранике, а да о томе чак нису ни, у складу са законском обавезом, обавестиле јавност, што је изазвало негодовање мештана пре свега Кљајићева, али и путника који користе аутомобилски превоз. Тим поводом заменик градоначелнице Сомбора Антонио Ратковић, организовао је састанак са представником Секције за инфраструктуру чвора Суботица и представницима надлежних служби Градске управе. Састанку су присуствовали и Милан Глумац, начелник Одељења саобраћајне полиције Полицијске управе Сомбор, као и Нада Мандић, посланица у Скупштини АП Војводине и члан Савета Месне заједнице у Кљајићеву.

Констатовано је да локална самоуправа није обавештена како о намери, тако ни о разлозима затварања станице и демонтажи полубраника. Надлежне градске службе су, као управљачи пута, одмах поставиле одговарајућу друмску сигнализацију на путу Сомбор - Кула - Врбас, који је државни пут првог Б реда - 15.

У допису који је Градској управи после састанка проследила „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. - Секција за инфраструктуру чвора Суботица, наведено је да су стручне службе, осим у Кљајићеву, извршиле демонтирање полубраника и у станици Буковачки салаши, на државном путу другог А реда – 107 (деоница Сомбор  Апатин) као и на отвореној прузи Светозар Милетић - Алекса Шантић. Извршено је и замрачивање светлосних саобраћајних знакова. Железничка станица у Кљајићеву затворена је 5./6. јануара, док су браници на отвореној прузи Светозар Милетић – Алекса Шантић, демонтирани 16. јануара 2017. године. У допису је наведено да је до затварања станица дошло због недовољног броја радника.

„На сваком необезбеђеном пружном прелазу, према саобраћајном правилнику, спроводи се прописана процедура заустављања сваког воза, а сваки учесник у друмском  саобраћају, такође мора да поштује прописе који се односе на укрштање железничке пруге и пута, пешачке или бициклистичке стазе”, кажу надлежни Секције за инфраструктуру чвора Суботица, чиме се недвосмислено сва одговорност пребацује на друге учеснике у саобраћају.

М. Миљеновић

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести