немачком остварењу Тони Ердман у режији Марен Аде, који кроз хумор и свежу аутентичност, прича причу о оцу и ћерки у савременом отуђеном свету.
Палићки торањ за најбољу режију припао је румунском редитељу Кристијану Мунђијуу за филм Матура у коме, како је констатовао жири, показује велики таленат у стварању перфектног портрета дезинтегрисаног и нефункционалног друштва кроз непогрешиво убедљиву глуму.
Жири у коме су били редитељка Јешим Устаоглу (Турска), продуцент Рина Силдос (Естонија), глумица Аисте Диржиуте (Литванија), редитељка Михаела Кезеле (Немачка) и редитељ Стефан Арсенијевић (Србија), доделио је два Специјална признања - српском филму Дневник машиновође Милоша Радовића и пољско-шведском остварењу Љубав је горка у режији Томша Василевског.
Дневник машиновође је, према оцени жирија изненађујућа црна комедија са урнебесним глумачким ансамблом и јединственом визуелном интенцијом која публику не оставља равнодушном.
Председница жирија Јешим Устаоглу је ,образлажући одлуку жирија на конференцији за новинаре, рекла да Василевски у филму Љубав је горка, користећи фрагменте из живота четири жене, са јаким и упечатљивим визуелним стилом, гради снажну причу о усамљености и чежњи.
Најбољи филм у селекцији Паралеле и судари, према одлуци жирија критике, је мађарско остварење Стаза од љиљана Бенедека Флигауф, а Специјално признање је додељено словачком филму Ева нова у режији Марка Шкопа.
Жири критике у саставу: Марина Рихтер (Аустрија), Мариа Улфсак (Естонија) и Колета де Кастро (Француска), оценио је да је Стаза од љиљана пажљиво режирано дело које има мноштво различитих слојева.
Гледаоци бивају ухваћени у нарочито интимну породичну причу о односу између сина и мајке, а неконвенционална камера води нас од сећања, која прогањају, до јасне свакодневнице, успевајући да зигради сложену причу која осцилује између свести и подсвести, истакла је Рихтер.
Ева нова је, према њеним речима, диван, емотиван филм који говори о одлукама, везама и кривици као и о њиховом појављивању у облику животних прекретница.
Жири новоустановљеног програма Очи у очи, који су чинили млади филмофили Лара Мајкић, Сара Симовић, Павле Менало, Саша Папић и Виктор Пастерко, међу пет дугоемтражних филмова намењених младој публици, одабрао је бугарско-грчки Лекција у режији Кристине Грозеве и Патра Валчанова, сматрајући да завређује да га погледају њихови вршњаци и много тога науче.
(Танјуг)