Обновљена комична опера „Анжелика“ у Мадлениануму

Премијерна обнова Иберове комичне опере- једночинке „Анжелика“ у Мадлениануму протекле недеље, ишла је под геслом да је намењена младима, ученицима основних и средњих школа!

 Ипак, сви елементи радње нису прилагођени дечјем узрасту, јер овде се готово лајтмотивски понавља да је „жена на продају“, да је толико опака да је „ни ђаво неће“.Са друге стране,  за сваку похвалу је што се у Мадлениануму углавном чују дела која се не изводе ни у београдској ни у новосадској опери.

Премијери „Анжелике“ у Мадлениануму била је марта 2010. године,  у копродукцији са Опером бб из Загреба .У премијерној обнови, коју је режирао Стефан Саблић,  за диригентским пултом био је Ђорђе Станковић, који је успео да ухвати све карактеристичне нити ове неспецифичне оперске партитуре у којој има и говорених сегмената што певачима не пада лако . Отуда нема ни карактеристичних певљивих гудачких сегмената, и у средишту је моћна скупина дувачких инструмената и удараљки.

Насловна јунакиња, Снежана Савичић Секулић, лепог и гласа и стаса, са годинама је добила још више у спонтаности и кокетности покрета, остављајући утисак да је доиста неодољива . Сазрела је и у смислу да дочара злоћу од које бежи и сам ђаво. Кратку али као и увек добро простудирану и сјајно одглумљену улогу остварила је Тања Обреновић, која лајтмотивски понавља  – „Јадна госпођа Бонифас“ са галским шармом. Неке улоге су тумачили нови интерпретатори – веома сценични и дикцијски јасан Ненад Ненић, те сјајни Ненад Чича и Горан Крнета.

Енглеза и Ђавола одлично су представили уметници  Горан Стргар и Љубомир Поповић. И овога пута млади Стефан Саблић показао је, поред смисла за хуморне елементе, и музикалност своје редитељске кичице (јер је и музичар). Он се држао концепта да опера није само певање, а  намеру да исприча причу која ће бити разумљива и комична, успешно је остварио.

Гордана Крајачић

Лако испричана прича

„Анжелика“ је настала 1926. године и уз арије и ансамбле инкорпорирала је и говорне елементе, речитативе и говорни хор. Композитор Жак Ибер је имао посебну склоност према дувачком корпусу. Занимљиво је и тонско сликање различитих Анжеликиних купаца и удварача: Италијана, Енглеза, Црнца. Ликова је више у по мало разузданом амбијенту медитеранског града , надмудрују се Анжелика и њен уњкави муж, среброљубиви пријатељ, комшиница трачара, чак и сам ђаво...

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести