Уз едукацију, рекреација и радне активности – све код куће

Разноврсне активности и послови који се уобичајено организују и одвијају у Дневном боравку и Радном центру Школе за основно и средње образовање „Милан Петровић“ у Новом Саду, важан су део свакодневног живота деце и младих са сметањама у развоју и инавлидитетом.
soso milan petrovic
Фото: Dnevnik (arhiva)

Ванредно стање је те активности, као и школску наставу, онемогућило, па су на снази алтернативни приступи овим делатностима. Као што се примењује настава на даљину, тако је део актвности из Дневног боравка и Радног центра премештен у домове ђака и корисника. На родитељима је да их спроведу колико год могу, а за то имају стручну помоћ запослених у Школи.

- Подршку, праћење и евалуацију Индивидуалног плана услуге (ИПУ) у кућном условима реализују стручни радници, заједно с радним инструкторима, путем телефонских разговора, мејлова и Вајбера. Родитељи су учествовали у изради Индивидуалног плана услуга и имају свој примерак – каже директорица ШОСО „Милан Петровић“ Виолета Страхињевић. - У зависности од индивидуалних потреба и специфичности стања корисника пажња је фокусирана на: социјалне вештине, хигијену, едукативне активности, рекреацију и радно ангажовање.

Родитељима се сугерише да превенирају проблематичне облике понашања, давањем јасне временске структуре активности вербализовањем редоследа догађаја или уз помоћ слика. Овакав приступ корисницима омогућава предвиђање догађаја и разумевање новонастале ситуације као што су промене у устаљеној свакодневној рутини које могу бити потенцијални узрок проблема у понашању. У случају тежих облика проблематичног понашања родитељи се усмеравају на школског психијатра.

Родитељима се скрећа пажња да обавезно покушају да објасне детету да на јавним местима поштују мере безбедности уведене као превенција ширења вируса, а то је да држе потребну дистанцу у односу на друге људе, да носе заштитне маске и рукавице. Пажња се усмерава и на одржавање хигијенских навика и подстицање самосталности у обављању личне хигијене.

- Едукативне активности се одвијају у складу са индивидуалним способностима корисника. Родитељим се дају инструкције како да спроведу едукативне активности предвиђене ИПУ-ом. У оквиру радног ангажовања, родитељима се саветује да подстичу своју децу да се укључују о обављање свакодневних кућних послова у складу са дечијим способностима. Могу то бити припрема оброка, постављање стола, прање судова, одржавање хигијене простора усисавање,брисање прашине... простирање веша, слагање веша, употреба кућних уређаја  као што су блендер, миксер, усисивач, шпорет... активности које су у складу са програмом кулинарске радионице – објашњава Виолета Страхињевић.

Корисници који су укључени у програм Кућних заједница у оквиру својих стамбених јединица уз подршку асистената, максимално поштујући препоручене здравствене мере, укључени су у свакодневне животне активности као и до сада. А то је одржавање личне хигијене, одржавање хигијене простора у којем живе и примена заштитних мера. Ту су и припрема оброка и организовано слободно време у складу са интересовањем корисника – објашњава Виолета Страхињевић.    

Здравствена заштита

- Лекари специјалисти наше здравствене станице: педијатар, неуропсихијатар и стоматолог и медицинске сестре, дежурају у складу с распоредом у здравственој станици ШОСО „ Милан Петровић“ са домом ученика у објекту у ул. Браће Рибникара 32 у Новом Саду. Они свакодневно пружају услуге у складу с препорукама Министарства здравља – каже директорица ШОСО „Милан Петровић“ са домом ученика Виолета Страхињевић.

В. Ц.

EUR/RSD 117.0746
Најновије вести