Нема спајања Реноа и Нисана, приоритет опстанак компанија

ПАРИЗ ТОКИО: Компаније Рено, Нисан и Мицубиши искључиле су данас могућност евентуалног спајања и саопштиле да ће, уместо тога, тешње сарађивати на развоју возила како би смањиле трошкове и спасиле свој пољуљани савез.
t
Фото: pixabay.com

Три произвођача аутомобила суочавају се са недаћама због пандемије корона вируса која их је затекла баш у време кад су покушавали да преобликују своје партнерство након хапшења а затим и смене бившег генералног директора Карлоса Госна 2018. године, који је био главни архитекта овог партнерства.

Његово залагање за мерџовање Нисана и Реноа затегло је односе између француских и јапанских произвођача аутомобила, а нови план ове алијансе је скројен тако да послужи као мировни споразум за решавање дугогодишњих тензија, рекли су извори из вешиег менаџмента за Ројтерс.

"Не постоји план за спајање наших компанија. Наш модел је данас прилично препознатљив… не треба нам спајање да бисмо били ефикасни", изјавио је председник Реноа Жан-Доминик Сенар на конференцији за новинаре на представљању нове стратегије савеза.

Акције Реноа су након ове изјаве скочиле за готово 20 посто.

Компаније сада имају за циљ да остваре уштеде путем систематичније поделе своје производњу по такозваном систему “лидер-следбеник”, при чему је једна компанија водећа за одређени модел возила и територију а друга је прати.

Рено поседује удео од 43 посто у Нисану, док јапанска фирма има 15 процената власништва у француској компанији, али без гласачког права. Нисанови руководиоци снажно су се противили Госновим напорима за потпуно спајање.

Компаније су изнеле мало детаља о томе какве ефекте очекују од нове стратегије у кратком року, будући да се аутомобилска индустрија бори са оштрим падом због пандемије и притисцима за развој возила која мање загађују.

Оне су у заједничком саопштењу навеле да имају за циљ да производе готово половину возила по новом моделу ''”вођа-следбеник” до 2025. године и да се надају да ће по тој шеми смањити улагања по моделу до 40 одсто.

Предвиђају такође да ће обим возила које производе опасти за 20 посто до 2025. године, али нису навеле колико ће радних места бити изгубљено услед најављених промена начина рада.

Нисан ће сада преузети водећу улогу у Јапану, Кини и Северној Америци, а Рено ће бити надлежан за Европу, Русију, Јужну Америку и Северну Африку, док ће Мицубиши бити задужен за тржишта југоисточне Азије и Океаније, преноси Ројтерс.

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести