Продаја је порасла за 93,8 одсто, на 290.923 возила на годишњем нивоу, саопштила је АЦЕА, а преноси портал Индепендент онлајн.
Холандија, са 67.695 продатих возила, и Немачка, са 63.491 јединице, били су највећа европска тржишта електричних аутомобила.
Иако није највеће тржиште по броју продатих електричних возила, Норвешка се може похвалити највећим тржишним уделом електичних возила у укупној прошлогодишњој продаји нових аутомобила, а који је износио 42,4 процента.
Аналитичари кажу да би тај удео ове године могао да порасте на до 60 одсто. Најпродаванији алектрични аутомобил у Норвешкој је за сада "Теслин" Модел 3 седан.
Према подацима АЦЕА-е, продаја хибридних возила је лани порасла за готово 50 посто, на 465.026 комада, а продаја хибридних аутомобила на пуњење се повећала за 13,9 процената, на 174.103 јединице.
Возила с алтернативним погоном, која раде на течни нафтни гас (ТНГ) и природни гас, имала су удео од 10,7 посто у укупној продаји аутомобила у ЕУ 2019. године, што је пораст у односу на учешће од 7,5 процената годину раније.
Истовремено, продаја дизелаша пала је за 13,9 посто, на 4,65 милиона јединица, а њихов тржишни удео је потонуо на 30,5 посто.
"Бензинци" су и даље далеко најпопуларнија возила у ЕУ-у, при чему је њихова продаја порасла за 5,2 посто, на 8,96 милиона, а тржишни удео се повећао за више од два одсто, на 58,9 процената.