(ФОТО) РЕПОРТЕРИ ДНЕВНИКА НА ТРАСИ БРЗЕ ПРУГЕ ОД НОВОГ САДА ДО СУБОТИЦЕ Радови у Кисачу и Степановићеву у финишу; Ничу и три нове станичне зграде

Две године након што је 7. априла 2022. обустављен железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице због изградње брзе пруге између два највећа војвођанска града, на  тој трећој деоници железничког коридора у Србији којим ће возови ићи 200 километара на сат, у најближој околини Српске Атине примећују се огромне промене, а тако је и на читавој траси. 
1
Фото: С. Шушњевић

На Сајлову је у току рушење бетонског моста преко канала Дунав–Тиса–Дунав, започето половином марта, због чега је прекинута пловидба. Посао је поверен домаћем предузећу које је подизвођач кинеског конзорцијума „China Railway International Company” и „China Communications Construction Company”, и како се може закључити на терену, рушење се одвија према планираној динамици. Тај посао би требало до јуна да буде готов, а када средишњи део моста буде уклоњен,  што се очекује до краја месеца, моћи ће да се плови каналом. Када се и остатак конструкције склони, почеће градња новог моста од челика. Преко њега ће прелазити два теретна колосека за Руменку, а од моста ће се један од њих одвајати ка Римским шанчевима.

Посао је организован тако да комади бетона падају на баржу, а не у воду и одвози се на место предвиђено за одлагање шута, а ако нешто и упадне, вади се и односи. 

Поред два моста на Сајлову, на траси брзе пруге до Суботице, преко канала Дунав–Тиса–Дунав предвиђена су још два моста, један премошћује канал Бечеј–Богојево, између Змајева и Врбаса, а други је заправо вијадукт у Врбасу дуг 1,5 километара
Фото: С. Шушњевић

Недалеко од овог радници кинеског конзорцијума у претходном периоду изградили су још један мост преко ког су недавно постављене и шине, као и контактна мрежа. Поред та два на Сајлову, на траси брзе пруге до Суботице, преко канала Дунав-Тиса-Дунав предвиђена су још два моста, један премошћује канал Бечеј-Богојево, између Змајева и Врбаса, а други је заправо вијадукт у Врбасу дуг 1,5 километара.

У Кисачу је како се голим оком да закључити, највећи део посла завршен и у току су финални радови. Од 12. априла, ће у електро мрежу постављену на траси од Новог Сада до Врбаса, бити пуштен напон, због чега су на већини објеката истакнута упозорења на опасност. 

На Сајлову је у току рушење бетонског моста преко канала Дунав–Тиса–Дунав, започето половином марта, због чега је прекинута пловидба
Фото: С. Шушњевић

Стара железничка станица је обновљена и окречена традиционалном жутом бојом, којом је већина станица на нашим пругама обојена. Завршени су перони и потходник, уграђени лифтови. 

Да је у том месту посао у финишу, доказ је да су радници прешли на партерно уређење у непосредној близини дотеране железничке станице. 

Када се и остатак конструкције  склони, почеће градња новог моста од челика. Преко њега ће прелазити два теретна колосека за Руменку,  а од моста ће се један од њих  одвајати ка Римским шанчевима
Фото: С. Шушњевић

Слично је и у Степановићеву. Док се прилази месту из смера Новог Сада, поглед привлачи новоизграђени надвожњак, којим се већ одвија саобраћај. Реч је о једном од 58 грађевинских објеката који су већ изграђени или им је градња у току на деоници брзе пруге од Новог Сада до Суботице. Њиме је обезбеђен прелазак пољопривредника изнад пруге до њива пошто брзе пруге искључују укрштање са путевима. Остало је да се заврши прикључак на главни пут, а преко њега осим пољопривредне механизације прелазе и друга возила. 

Стара железничка станица у Кисачу је обновљена и окречена традиционалном жутом бојом, којом је већина станица на нашим пругама обојена
Фото: С. Шушњевић

У оквиру изградње брзе пруге у Степановићеву је осим надвожњака на улазу у село, изграђен и подвожњак из истих разлога – да би се избегло укрштање пруге и пута. Саобраћајница је асфалтирана, постављена заштитна ограда и  ускоро би требало да уследи и уређење околине. Као и у Кисачу, радови на перонима су окончани, уграђени лифтови, а у јеку су завршни потези на телекомуникационом стубу.

У Степановићеву, док се прилази месту из смера Новог Сада, поглед привлачи новоизграђени надвожњак, којим се већ одвија саобраћај
Фото: С. Шушњевић

Пруга Нови Сад – Суботица-Келебија дуга је 108 километара. То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 километара на сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском. У железничкој станици Нови Сад Ранжирна 22. новембра 2021. године званично је обележен почетак  радова на њој. Према симулацијама, када буде завршена, међународни путнички возови ову релацију прелазиће за 42 минута, а пре почетка радова време путовања међународних путничких возова износило је чак 4 сата и 37 минута, што значи да им је просечна брзина била око 40 км/сат.

Фото: С. Шушњевић

 


Ничу три нове станичне зграде

Пројектом модернизације пруге од Новог Сада до границе са Мађарском предвиђена је реконструкција девет железничких станица и градња три нове. На списку за реконструкцију нашле су се станице у Новом Саду, Сајлову, Кисачу, Степановићеву, Змајеву, Бачкој Тополи, Жеднику, Наумовићеву и Суботици. Руменка, Врбас и Ловћенац су места на траси брзе пруге до Суботице у којима се граде нове станице са станичним капацитетима. 
Предмет реконструкције и модернизације су и железнички чворови. Реконструшу се чворови у Новом Саду, Врбасу и Суботици. 
Станичне зграде Руменци, Врбасу и Ловћенцу три су од 58 нових објеката на траси брзе пруге. Гради се или су у завршници 30 надвожњака, 13 подвожњака, пет галерија, као и по два пешачко-бициклистичка потходника и потпорне конструкције уз галерију. 
 


 

Фото: С. Шушњевић

Вредност уговора и до сада два потписана анекса износи близу 1,17 милијарди долара. Рок за завршетак радова по уговору је до краја августа 2025, али ће према уверавањима из државног врха они бити окончани током ове године. 

З. Милосављевић
Фото: С. Шушњевић
 

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести