ШТА НАМ ТО ПРОДАЈЕТЕ, ХРАНУ ИЛИ СТАНИОЛ Београђанка отворила кесицу грицкалица ПА СЕ ШОКИРАЛА

Многи произвођачи избегавају поскупљење производа, али се довијају на други начин. Потрошачи не обрате увек пажњу на то да је заправо њихов омиљени производ "смршао", а да је цена остала иста.
1
Фото: Pixabay, ilustracija

Пракса прикривеног поскупљења смањењем грамаже прехрамбених и производа за хигијену глобално је присутна. Чак је добила и свој назив "шринкфлација", од енглеске речи "shrink" која значи скупљање или смањење.

Потрошачи у Србији приметили су и да су произвођачи смањили грамажу на паковању грисина. На друштвеној мрежи X појавила се објава једне кориснице из Београда која се шокирала када је отворила паковање од 40 грама.

- Не знам колико је штапића било пре, али ово је смешно и јадно! 10 штапића има у овој кеси?! 40 грама - наводи се у објави са фотографијама испод којих су се низали коментари.

Фото: X/printscreen

- Све грамаже смањују, ускоро ће нам продавати само амбалажу - написао је један корисник ове мреже, док је други упитао зашто је купила паковање од 40 грама:

- Па то није довољно ни за под зуб.

И док многи тврде да је ово обмана, неки пак наглашавају да је све приказано на амбалажи.

- Толико је и приказано на амбалажи, нема лажи нема преваре - написао је један корисник, док је други додао:

- Више их је на слици него унутра. Страшно. Буквално празна кесица, жали Боже папира!

Подсетимо, произвођачи могу сами да одређују количину производа у појединачном паковању и немају обавезу да грамажа буде 100 грама, килограм или литар.

Битно је да тачну грамажу испишу на декларацији производа. Промене старих мера производа у Европи последица су директиве Европске уније из 2009. године о укидању обавезе о стандардној величини паковања намирница. Потрошачи би тако требало да обрате пажњу на декларацију где мора да пише грамажа.

Курир

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести