Пракса прикривеног поскупљења смањењем грамаже прехрамбених и производа за хигијену глобално је присутна. Чак је добила и свој назив "шринкфлација", од енглеске речи "shrink" која значи скупљање или смањење.
Потрошачи у Србији приметили су и да су произвођачи смањили грамажу на паковању грисина. На друштвеној мрежи X појавила се објава једне кориснице из Београда која се шокирала када је отворила паковање од 40 грама.
- Не знам колико је штапића било пре, али ово је смешно и јадно! 10 штапића има у овој кеси?! 40 грама - наводи се у објави са фотографијама испод којих су се низали коментари.
- Све грамаже смањују, ускоро ће нам продавати само амбалажу - написао је један корисник ове мреже, док је други упитао зашто је купила паковање од 40 грама:
- Па то није довољно ни за под зуб.
И док многи тврде да је ово обмана, неки пак наглашавају да је све приказано на амбалажи.
- Толико је и приказано на амбалажи, нема лажи нема преваре - написао је један корисник, док је други додао:
- Више их је на слици него унутра. Страшно. Буквално празна кесица, жали Боже папира!
Подсетимо, произвођачи могу сами да одређују количину производа у појединачном паковању и немају обавезу да грамажа буде 100 грама, килограм или литар.
Битно је да тачну грамажу испишу на декларацији производа. Промене старих мера производа у Европи последица су директиве Европске уније из 2009. године о укидању обавезе о стандардној величини паковања намирница. Потрошачи би тако требало да обрате пажњу на декларацију где мора да пише грамажа.
Курир