Жене улепшавају бизнис у Србији

Иако је годинама „кормило српског бизниса” било у рукама мушкараца, у последње време све већи број жена у Србији оснива своја предузећа и покушава да стане раме уз раме с мушким лидерима који воде успешна предузећа.
в
Фото: Танјуг/Димитрије Гол

Мала и микро предузећа у Србији са женама на челу тешко се позиционирају на тржишту рада, кажу организатори радионице „Равноправно у ланцу вредности” која је одржана у циљу удруживања малих и великих компанија, а уз помоћ Удружења пословних жена Србије, амбасаде Холандије и Координационог тела за родну равноправност.

Власница компаније „Схирко” из Ковина Маја Баковић, чија фирма има пет запослених и бави се производњом природне козметике на бази магнезијума и других минерала, каже да је у свету фармације и козметике конкуренција нарочито изражена.

– Борба је таква да стално морате да креирате и стварате нешто ново и будете оригинални – сматра Маја Баковић. – Ако нема иновативности и потврде доброг квалитета, ваша фирма неће постојати.

Прва у Србији је, са својом малом екипом, каже, направила нови систем уноса магнезијума у организам преко козметичких препарата на природан начин.

Сувласница „Афродита Моде Цоллецтион” Афродита Бајић, чија фирма постоји више од 30 година, данас запошљава више од 150 људи. Посао ће, каже, оставити својој деци када дође време, а до тада, да би фирма опстала, њени потомци, истиче, морају да уче тајне заната.

Татјана Јевђовић, једна од организатора радионице, истиче да су жене које воде мала предузећа вредне и знају како да раде, али када је потребно да се представе на тржишту, долази до проблема како да то учине. Због тога је, напомиње, важно да се удружују мале и велике компаније, у чему помоћ може да им пружи Удружење пословних жена Србије, и најављује следеће радионице за пословне жене у Зрењанину и Ваљеву.

Е. Дн.

 

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести