Таман смо се навикли САД ЋЕ ДА НАМ ИХ УКИНУ Продавци кажу ВАРАМО НА КАСИ

Самоуслужне касе су врста наплате у великим маркетима која је заживела у кратком року, и има бројне предности: једна од кључних је што не чекате у реду, већ брже и (често) лакше обавите куповину сами.
prodavnica
Фото: Freepik.com/ilustracija

Свакако, идеја о самоуслужним касама се надовезује на причу о аутоматизацији и дигитализацији у 21. веку, односно с новим технологијама које имају за циљ уштеду времена, али и трошкова трговцима.

Такође, тим напреднијим технологијама би требало да се смањи број грешака, изазван људским фактором. Додуше, самоуслужне касе чак не можемо ни сматрати "модерном технологијом", јер су настале још крајем осамдесетих година 20. века.

Али, револуција је настала тек у овом веку, при чему су, земље из региона, и на том пољу касниле. Малтене смо тек однедавно почели да их користимо, а сада се у неким државама света, можда, већ спремају за "пензију"...

Наиме, упркос страховима од масовног губитка радних места због аутоматизације, дешава се супротно; недостаје радника који би надзирали све те системе.

Трговински ланци у САД и Британији настоје да смање број оваквих каса.

Бутс је најавио да уклања самонаплатне касе у својих 26 продавница, а има их укупно 28. Велики ланци у Америци, попут Волмарта, такође мењају своје планове у вези са ширењем ових каса.

Менаџери кажу да су те одлуке донели због притужби купаца. Тачније, сами купци доста греше приликом коришћења, а то ствара губитке за продавницу.

Добар пример за то су воће и поврће, где купци морају да бирају између више сорти са различитим ценама, а често - случајно или намерно - "куцају" друге сорте од оних које су узели.

Проблем постоји и код наплате производа као што су алкохол и дуван, јер наплаћивање таквих производа мора да "одобри" касир.

Tелеграф

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести