Прегревање мотора искључиво због неисправности возила

БЕОГРАД: Због изузетно високих температура повећан је ризик од прегревања мотора аутомобила, али и његовог запаљивања, а аутомеханичари истичу да се то дешава искључиво због неисправности возила.
automobili
Фото: pixabay.com

На новом ауто-путу у Црној Гори је забележено да је у прва четири дана "прокувало" чак око 40 аутомобила и изгорело четири.

Могућих узрока зашто мотор "прокува" има много, али се сви тичу неисправности односно квара неког система или уређаја на возилу, рекао је за Тањуг менаџер београдског сервиса Лав ауто Филип Поповић.

"Може да буде квар вентилатора или да термостати нису отварали, можда је проблем са регенерацијом, зачепљењен филтера чији је задатак да уклони чађ која настаје приликом сагоријевања дизел горива у мотору... Не можемо да знамо појединачно шта је узрок, али је сигуно да свако возило које прокува имало неки вид неисправности", рекао је Поповић.

Он је казао да су исти разлози вероватно узроковали и прегревања и пожаре на аутомобилима на новом аутопуту "Принцеза Ксенија" за Црну Гору који су се десили недавно.

"Тачно је, као што су многи и причали, да постоји мало већи успон, али уз то мора да постоји и нека додатна неисправност на возилу. Невероватно је да потпуно исправно возило стане на било каквом успону колико год да је константан тај успон, тако да претпоставке су да су сва та возила имала неки вид неисправности", сматра Поповић.

Препоручује технички преглед возила пре путовања који обухвата проверу трапа, стања кочница, затим свега што је везано за визуелну контролу возила и сигнализацију, гуме као и стање клима уређаја.

Он додаје да би тај преглед требало да се закаже бар две недеље пре поласка на пут.

"Требало би што пре да планирамо тај преглед, најмање две недеље пред пут уколико дође до неисправности да би било времена да их санирамо. Уколико касно увидимо неисправности, а деси се да мајстор нема термина, нећемо имати исправно возило за пут. Сада је свакако сезона годишњих и мајстори су јако заузети и прегледима и интервенцијама и санирањем кварова", нагласио је Поповић.

Што се тиче гума, Поповић је казао да не постоји могућност да гума пукне због високе температуре осим уколико није претходно оштећена, истрошена или стара. Додаје да је важно контролисати и ваздушни притисак у гумама.

"Не би требало да дође до пуцања гума уколико су у добром стању, уколико нису старе и уколико су притисци у гумама коректни какви треба да буду. На сваком возилу имамо таблицу са притисцима које треба да коригујемо. Таблица је недге на поклопцу резервоара или негде на унутрашњој страни врата. Она нам показује у зависности од оптерећења возила какве притиске треба да користимо", објаснио је Поповић.

Такође, саветује возаче да пре поласка на пут провере основну, обавезну опрему као што је троугао, флуоресцентни прслук, прва помоћ и уже за вучу.

Напомиње да, на крају, треба проверити и документа, регистрацију возила и зелени картон ако се иде кроз Северну Македонију.

EUR/RSD 117.1015
Најновије вести