СТИЖУ НАМ „ДРУМОВИ С МОЗГОМ“ ЗА УГОДНИЈУ ВОЖЊУ Весић: Радимо на томе да наши ауто-путеви буду паметни ауто-путеви

БЕОГРАД: Заједничким пројектом са Институтом Михаило Пупин и Телекомом Србија у наредном периоду ћемо покренути пројекат чијом реализацијом ће наши ауто-путеви а сада имамо око 1.000 km ових путева, постати паметни ауто-путеви, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
autoput milos veliki
Фото: Tanjug / video arhiva

"Циљ је да они комуницирају са аутомобилима, јер аутомобили већ примају информације о застојима на путу, о саобраћајним знацима, о потреби да се смањи брзина, проблемима који се налазе на ауто-путу и тако се ствара већа безбедност учесника у саобраћају. Речју, желимо да постојеће ауто-путеве приближимо новом времену", рекао је он за Тан‌југ.

Навео је да се у том смислу ради и 320 нових пуњача за електричне аутомобиле, од којих ће 80 бити постављено већ до краја ове године.

Весић се осврнуо и на недавну посету кинеске делегације на челу са председником Си Ђинпингом Србији и истакао да су поред осам постојећих најављена и два нова пројекта са Кинезима.

"Први пројекат који желимо да урадимо са Кинезима је брза саобраћајница Карађорђе, чија градња ће почети 15. новембра. Други пројекат са нашим кинеским пријатељима, јесте градња ауто-пута од Пожеге до Бољара, односно према Црној Гори, а он ће бити грађен на концесију", рекао је он.

Додао је да ће то бити први пут да се ауто-пут ради тако, не средствима из буџета већ са партнерима на концесију.

Весић је рекао и да је почела градња ауто-пута који ће повезати Београд, Зрењанин и Нови Сад, чија ће дужина бити 105 km.

Оценио је да ће он бити веома значајан, зато што је то банатски пут и повезује многа места у Банату, који је дуго био запостављан а када он буде завршен као и тзв. Смајли или Осмех Војводине, Банат ће бити много боље повезан.

Према његовим речима, Србија купује пет композиција кинеских брзих возова од којих је једна већ стигла у нашу земљу, као и девет композиција за БГ воз и додао да сви ови возови одлазе на сертификацију у Чешку и враћају се као сертификовани возови по стандардима ЕУ.

"Прва композиција је стигла у Србију, оне онда одлазе у Чешку, где ће бити извршена њихова сертификација на стандарде ЕУ, враћају се у Србију и почећемо да их користимо већ до краја ове године када будемо завршили брзу пругу Нови Сад-Суботица. Ових девет композиција ће бити кориштено за нову пругу коју градимо од Земун-Поља до Сурчина, која ће повезати центар Сурчина, аеродром Никола Тесла, Национални стадион i EXPO", рекао је Весић.

Најавио је да ће до краја ове године бити пет-шест полазака возова из Панчева до Београда новим возовима који су почели да пристижу, тако да ће, како је рекао, бити решен монопол оних аутопревозника који су "безобразно високим ценама наплаћивали превоз грађанима".

Овај систем ће, рекао је он, заједно са метроом чинити јединствен шински систем у Београду који ће бити најзаступљенији систем јавног превоза у Београду а сви делови Београда биће повезани са метроом.

Весић је истакао да ће пруга од Новог Сада до Суботице бити завршена више од годину дана пре рока, односно до 30. јула, након чега следи сертификација за стандарде ЕУ, коју ће у августу извршити фирма из Холандије, да би затим Дојче бан обавио технички пријем пруге.

"Од октобра почињу пробе пруге и ми ћемо до краја новембра, почетком децембра имати први воз између Београда и Суботице а између ова два града ће се путовати око 80 минута", рекао је Весић.

EUR/RSD 117.1153
Најновије вести