ВЕЧЕРАС У КУЛТУРНОЈ СТАНИЦИ РУМЕНКА Творац визуелних идентитета успешних српских брендова

Свима су познати "Нектар" сокови и "Јафа" слаткиши. Када говоримо о кафи, међу првим брендовима помислићемо на "Донкафе", а љубитељи фудбала сигурно добро познају рекламе фудбалског клуба Црвена звезда.
г
Фото: Приватна архива

Визуелне идентитете ових компанија брзо и са лакоћом сви ће препознати, а захваљујући Калеидоскопу културе Новосађани и Новосађанке имаће прилику и да буду у присуству творца неких визуелних идентитета управо набројаних брендова – Горана Едија Тадића.

Рођен 19. априла 1969. године у Београду, Горан Еди Тадић дипломирао је на Факултету примењених уметности и дизајна у Београду 1994. године. По завршетку студија Горан је радио три године као асистент у настави на Факултету примењених уметности и дизајна, на предмету Индустријски дизајн, који се слуша на четвртој години студија. Дизајном је почео професионално да се бави од 1991. године и од тада је реализовао, како самостално, тако и тимски, око хиљаду решења из области графичког  дизајна – дизајна амбалаже, визуелних идентитета, рекламних кампања и других области, као и просторног и индустријског дизајна за значајне клијенте. Поред креативне, арт дирекције и дизајна, Горан Еди Тадић се бави и илустрацијом.

Награђени аутор и коаутор

Он ради у свом студију, а од 2002. године ради и на позицијама арт директор, сениор арт директор и креативни директор у неколико маркетиншких фирми и креативних студија, као што су Лео Бурнетт, А 01, Он Тиме Цонцепт и Њинд Цоммуницатион. Маркетиншку агенцију "Бранд Мастер" основао је 2010. године и у њој ради као креативни директор. Током своје каријере је учествовао у стварању идентитета неких од успешнијих српских брендова као што су Нектар, Јаффа О'Цаке и Верде, а током каријере је радио и за клијенте као што су "Донкафе", Волксбанк, ВБ Леасинг, Порсће Леасинг, Центропроизвод, Плантаже 13. јул, Београдски сајам, ФАС (Блацк Хорсе), Млекара Шабац, Зорка Боје, Јасен, Хоме Маде Цомпанy, Цафе & Фацторy, Црвена звезда маркетинг, Маџима Паинтс и многи други. За пројекте на којима је Горан Еди Тадић радио, многе агенције и многи клијенти добили су више награда на радовима где је он потписан као аутор и коаутор.

Фото: Приватна архива

Горан Еди Тадић излагао је на више групних изложби. Био је члан и председник жирија на неколико репрезентативних изложби у земљи. Члан је Удружења ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Србије од 2016, а од 2022. председник Дизајн секције Удружења ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Србије.

Хонорарно ради од 2016. године у Високој школи струковних студија Београдска политехника, на предмету Дизајнирање амбалаже и развоју студијског програма Мастер струковне студије Графички дизајн. Од 2018. године је изабран у звање предавача у уже стручној области Графички дизајн, за предмете мастер и основних струковних студија. Од 2021. године Београдска политехника постаје одсек на Академији техничких струковних студија Београд. Исте године Горан постао је руководилац Дизајн центра Академије техничких струковних студија Београд.


Недеља примењене уметности

Недељу примењене уметности, од 18. до 24. септембра, обележиће мотивационо stand-up предавање „Шта све човек треба да уради да би уопште” светски награђиваног и најпознатијег српског дизајнера Славимира Стојановића Футре које се одржава 22. септембра од 20 часова у Културној станици Еђшег. Отварање интерактивне скулптуре „Срце“ ауторке др Милијане Комад и прве изложбе о једном индустријском наслеђу – Дистрикту, под називом „Дух места – први век Дистрикта” заказано је за суботу, 23. септембра у Дистрикту.


Фото: М. Мајсторовић

Радионица посвећена повећању видљивости бренда

Након успешне прве недеље шестог Калеидоскопа културе, коју је обележила извођачка уметност, друга од пет недеља посвећена је примењеној уметности. Калеидоскоп културе у Новом Саду у својој другој недељи, од 18. до 24. септембра, наставиће праксу гостовања великих имена из света дизајна и несвакидашњих поставки.

На недељу дана Нови Сад постаје центар примењене уметности, а ове године ће се програм одржати у Дистрикту и Мрежи културних станица. Као легати граду, након године титуле Европске престонице културе, Дистрикт и Културне станице постају модерни дизајн павиљон који инспирише и едукује дизајнере и дизајнерке, али и визуелне уметнике и уметнице, те подстиче развој домаће дизајн сцене, кроз програме који приказују нове токове у домену графичког дизајна, дизајна производа, моде, фотографије, анимације и стрит арта.

Недеља примењене уметности Калеидоскопа културе у Новом Саду започиње радионицом „Make the logo bigger – креирање видљивог бренда“, коју ће 19. септембра у 20 часова, у Културној станици Руменка, одржати популарни графички дизајнер, илустратор и бубњар Горан Еди Тадић.

Фото: В. Величковић

Са захтевом да се повећа лого на неком решењу се сусрео вероватно сваки графички дизајнер током своје каријере. Тема предавања ће бити како суштински „повећати лого“, односно учинити бренд видљивим и препознатљивим, кроз процес дизајна идентитета и огласних решења. Кроз разне примере из праксе биће речи о креирању заштитног знака и других битних елемената визуелног идентитета, као и слогана, огласних визуала. Јако је битно у поступку стварања и оглашавања бренда имати у виду крајње циљеве: успешно представљање у јавности, које ће омогућити препознатљивост, стицање свести о бренду и успостављање емоционалне везе са корисницима.

Улаз на програме Калеидоскопа културе је бесплатан.

Партнер Калеидоскопа културе је Ерсте банка.

А.Брзак


Још три недеље Калеидоскопа културе

Након недеље примењене уметности, очекују нас још три недеље атрактивног програма. Следе недеље визуелне уметности, архитектуре и књижевности, а у Новом Саду представиће се најзначајнија домаћа, регионална, европска и светска имена, од којих ће многи први пут бити у Србији.


 

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести