Јоаким Вујић: Награду публике добио "Сан о завичају", награда критике за "Месец (дана) на селу"

Награду публике на 59. фестивалу професионалних позоришта Србије „Јоаким Вујић“ одржаном у Зајечару освојила је представа "Сан о завичају" Ивана Велисављевића, у режији Милана Нешковића, Народног позоришта Ниш.

Награду критике за најбољу представу у такмичарској селекцији добила је представа „Месец (дана) на селу“ Ивана Сергејевича Тургењева, у режији Милана Нешковића, Народног позоришта Ужице.

Ова представа је једина у потпуности одговорила на захтевне критеријуме који се првенствено односе на друштвено релевантну тему текста, ангажујућу драматургију, аутентичан редитељски поступак и ансамбл глумачку игру у којој нема слабог места, наводи се у саопштењу жирија округлог стола који је радио је у саставу Јелена Поповић (председница), Ненад Новаковић и Игор Бурић.

„Месец (дана) на селу“ је показала управо то – тему која нас се свих тиче – поремећене интимне односе у нескладној друштвеној хијерархији вредности; драматургију која је вешто прекомпоновала оригинални текст и открила нови хоризонт за његову актуелност; инвентивну режију која је изненађујуће свежим језиком и експлозивном креативном снагом ослободила сав социјални и емотивни потенцијал драмске радње; глуму која је одушевљавала својом неспутаношћу и уверљивошћу, чак и кад се кретала ван граница за овај текст уобичајеног реалистичког сценског израза. Још више од тога, представа Народног позоришта Ужице је захваљујући својим ликовним и музичким елементима освајала нове нивое значења и бивала још убедљивија у демонстрацији моћи позоришне уметности као једног од најважнијих људских искустава у домену културе, саопштили су из жирија.

У такмичарској селекцији је приказано укупно седам представа.