окоТВоко: Таблоидно у Београду

Почиње „Београдско пролеће”, али кога интересује музика и што је фестивал јачи него икад што се тиче звучних имена.
1
Фото: R. Hadžić, Aleksandar Filipović

Гомила новинара ће да се скупи и јури таблоидне и скандалозне прилоге. Песме не интересују никога, само свађе, трачеви и скандали и да се што више кликће. Гоца Тржан и Филари су се расправљали ко коме није дао гласове на домаћем избору за песму за Евровизије. „Брутална свађа” како пишу портали. Да би мали Филари „ускликнуо с љубављу” ко у ријалитију. Било је то високо Це.

Снежана Берић - Екстра Нена је на својој Фејсбук страници написала: „Драги моји, не замерите овим телевизијама које стављају бомбастичне наслове, иако те теме и не дотакнемо у разговору. Моја и неке друге срећније генерације имале су српски језик и васпитање као предмете од првог разреда основне школе па увек знамо шта је пристојно, а где недостаје укуса. За њих не знам. Све вас од срца поздрављам”.

Нена нити је оштра нити је интересују туђи животи, наслов којим је истакнуто да је „оплела по Лепој Брени” јер је изјавила да је имала интимне односе у колима је тотално промашен. Велики минус за уредника овог прилога. Шта је наводно Снежана Берић рекла о Фахрети Јахић и да ли је рекла, не знамо, јер су на Јутјубу мутирани звукови свих ових прилога. Ауторска права или нешто друго, ђаво ће га знати...

Одмах и ја да се, као особа која је увек члан неког новинарског жирија, оградим. Песму „Прича о мени” коју Екстра Нена пева на „Београдском пролећу” компоновао је и аранжирао Александар Филиповић, мој имењак и презимењак и пријатељ са Фејсбука, а текст је написао Бранко Кланшчек, председник управног одбора РТС-а и један од иницијатора да се обнови „Београдско пролеће”. На овом фестивалу сам само посматрач и репортер и надам се да ћу уживати у музици.

Бисера Велетанлић треба да добије награду за животно дело на „Београдском пролећу” и јако је тешко наговорити да дође да гостује у било коју емисију, али била је у емисији „Трећа смена” на телевизији Инсајдер. Уна Сенић и Ђорђе Ловрен су имали част да угосте певачицу. Био је то меастралан интервју, сигуран сам да је уредник Милан Николић у бубицу дошапнуо младим, слатким и згодним водитељима шта да кажу.

Уредништво је добро припремило младе снаге, а она је показала колико је комплексна личност, колико може бити оштра и иронична, а опет, колико може бити дипломата и колико размишља о свакој речи коју каже, а колико некад може деловати строго, а певати толико емотивно и топло.

Бисера је заиста вагала речи, али и показала зашто са њом на Каленић пијаци певају „Златни дан”.

Водитељи су рекли да имају осећај као да им је дошла учитељица, а на крају су добили петицу, јер неко питање и може да остане без одговора, може да се пита све, али треба бити пристојан. У двадесетак минута тачно је одговорено на питање шта одређује музички укус једне генерације. Колико смо само истине чули од Бисере. Рекла је да сву захвалност дугује Корнелију Бати Ковачу за његове прелепе песме. И да се годинама нико није нашао да сними спот за њену најпопуларнију песму и химну многих генерација „Златни дан”.

Било је дивно кад смо гледали наступ Здравка Чолића и Лепе Брене у лајв извођењу песме „Пусти, пусти моду”. Толико су били добри да су комотно могли договорити дует. Здравко Чолић је снимио нову песму „Бирај ти”, а музику и текст радио му је Дино Мерлин, док је аранжман направио Марко Луис. Чола пева како је ко некад над Београдом месец пун.

Пошто знам колико Здравко Чолић бира,  не знам зашто је одабрао ову, за мене јако натегнуту, песму. Једноставно, то није онај Здравко из времена „Београдског пролећа”, када је певао прелепу песму „Април у Београду”, која је симбол неких срећнијих времена, а ја, који год канал окренем, видим само ове свађе и скандале. Све док нам Здравко Чолић, Лепа Брена, Екстра Нена, Бисера Велетанлић поново на јавном сервису у ударном термину не отпевају своје највеће хитове сваке седмице, нема шансе да ће се нешто променити.

Ако, нек желе, нек се пушта архива, то је једини начин да млађе генерације нешто науче и престану да кликћу и да праве јефтину навлакушу за таблоидну публику. А на вама је да одлучите да ли вам је дражи „Април у Београду”, „Златни дан” или „Бирај ти”. Зато имате и телефон и даљински управљач - да бирате. Али, плашим се да ће све да остане само лепа успомена у „Трезору” РТС. Јер времена су се променила као и однос медија према легендама забавне музике. Зато смо постали тако безосећајни. Каква музика - такви и људи!

Александар Филиповић

EUR/RSD 117.1192
Најновије вести