Немања Иванишевић (Shonnstagram), фотограф: Најбитније је ко је на фотки

Пошто је фотографија на друштвеним мрежама постала једна од главних алатки за привлачење пратилаца, све је више оних који у њих улажу много времена и труда.
nemanja ivanisevic
Фото: Немања Иванишевић, фото: Приватна архива

По правилу се издвајају они који имају оштро око за „хватање“ детаља и они који на аутентичан начин приказују себе и свој живот. Међу њима је и млади фотограф Немања Иванишевић који се на Инстаграму представља под псеудонимом „Shonnstagram“, а својим радом привукао је и домаће и стране пратиоце, али и клијенте. Талентовани младић се већ неколико година бави фотографисањем, а пошто је схватио да се људима допада његов рад и сам се опробао испред објектива и то у улози модела. Очигледно се у томе добро снашао будући да његове фотографије на Инстаграму свакодневно гледа и лајкује више од 30,2 хиљаде људи. Његове фотке најчешће настају на улици и својим филтером се издвајају од осталих. Промовишући себе и уличну моду на сликама које објављује привукао је и клијенте с којима данас сарађује.

"Нисам почео да се бавим послом инфлуенсера, првенствено сам фотограф. Фотографишем остале, али сам почео и себе. Волим много моду и то неко изношење моде на улице и зато сам често ја испред објектива, нађем увек некога ко ће да ме слика. Тако је заправо све кренуло, кад сам видео да се то људима свиђа. То многи раде, овде код нас не толико, као у неким другим земљама. Пре сам сликао и телефоном, нисам имао професионалну опрему коју данас користим. Нисам рекао: „Да, ја хоћу да будем тај инфлуенсер“, све је дошло спонтано”, открио је на почетку интервјуа за „Дневников“ ТВ магазин Немања Иванишевић.

Све је више младих који зарађују на друштвеним мрежама захваљујући томе што су утицајни. Колико је због тога данас тешко постати инфлуенсер и остварити сарадњу са неком компанијом?

“Нема ту неких одређених правила или формуле која ће одредити колико ћете бити популарни. Свако је индивидуа за себе и свако ради нешто на свој начин. Нико није исти. Тог посла на Инстаграму има много и свако има неког свог инфлуенсера или ће да нађе неког новог који може најбоље да представи производ неке компаније или нешто друго, тако да мислим да ту конкуренција нема баш исту тежину као конкуренција у неком другом смислу.”

Да ли је неопходно сваки дан објављивати садржај на друштвеним мрежама и градити однос са пратиоцима?

“Да, било би идеално кад би могло да се постигне да се сваки дан одради нека фотографија. То би било најбоље, али то једноставно није могуће због осталих обавеза које сви ми имамо. Океј је и свака два, три дана објављивати. Најдуже колико нисам објављивао слику је четири-пет дана, али то је баш крајња нека граница. Трудим се. Мислим да сам прошле године имао период када сам сваки дан качио слику и тад сам направио највећи бум. То је нешто највише што можете да урадите да бисте најбрже напредовали, е сад доста је тешко и треба доста времена. За ово што ја радим треба доста одеће и новца уложити. Ако сте креативни или се бавите снимањем неких видео клипова не треба вам толико новца, али вам треба озбиљан хумор, да будете сваки дан много креативни и направите нешто што ће људима да се свиди. Мада, и то је исто заиста тешко.” 

Колико су фотографије важне на друштвеним мрежама и који тип фотографија, на основу вашег искуства, може да има највише лајкова?

“Ја сам фотограф и волим добру фотографију, али када је друштвена мрежа у питању није ту толико битна фотографија. Много пута можете да налетите на човека кога не знате, има много пратилаца и лајкова по сликама, а слике су му прављене телефоном у кући, мраку, клубу, негде где није добро светло. Једноставно, тај човек је такав утицајник или инфлуенсер да шта год да окачи његови следбеници ће то да лајкују. То су људи на Јутјубу који тамо свакодневно раде, а на Инстаграму нису толико актуелни, али су толико занимљиви људима да шта год да ураде то ће да направи бум. Најбитнији је човек који је на фотографији, а она сама није број један.”

Фото: приватна архива


Друштвене мреже користе и фотографима

Колико млади фотографи у Србији данас имају прилику за рад и каква су ваша искуства у том послу?

“Фотографи имају простора. Пре рад фотографа није могао толико да се види. Морали сте посебно некоме мејл да шаљете да види ваше фотографије, кад он постави конкурс за посао. Данас људи гледају тај Инстаграм, листају и виде да је неко направио лепу слику, дођу до налога фотографа и тако долази до пословних сарадњи. Сви фотографи који су доста креативни, имају лепе слике и каче то на свој фид на тај начин и долазе до посла. Активност је најбитнија, то је и предуслов да имате више посла, клијената па и напредак на Инстаграму.”


На који начин обрађујете фотографије и да ли су филтери неопходни да би оне привукле пажњу пратилаца на друштвеним мрежама?

„Фотографије искључиво радим у Фотошопу као и кад сарађујем са клијентима. Бољег програма за фотографију нема. Има неких алтернатива за људе који нису фотографи, али воле да их уређују. Може много да се уради са њима. То углавном користе инфлуенсери који сами раде фотографије, али нису фотографи, па у њима могу да прилагоде неке боје, свој филтер, подесе или одраде нешто што није баш по њиховим захтевима, односно да то исправе или испеглају. Све зависи шта и колико хоћете. Филтер није неопходан, али уме да убрза неке ствари што се тиче тог напретка. Слика са филтером ће људима пре упасти у очи више него слика без филтера, тако да и ако нисте популарни на Инстаграму са лепом фотографијом ћете кренути да стичете неку врсту популарности. Људи ће брже да шире те фотографије и да се више задржавају на њима, да гледају нешто чудно, другачије, нешто што није свакодневица, што није оно што сви раде. Треба бити другачији, креативан и направити нешто своје. Није то гаранција успеха, али свакако да ће та слика да направи бољи бум него нешто што је обично и не упада толико у очи.”

Можете ли нам открити неколико основних правила када је фотографисање за Инстаграм у питању?

“Нешто најпростије је да се људи фокусирају на светло, да оно буде на завидном нивоу јер је то најбитније кад је фотографија у питању. Е сад, кад додате неки леп кадар, лепу улицу, позадину и ако се обучете лепо, свакако да тај склоп може да буде предуслов за добру фотографију.”

Којим се ви техникама служите не би ли ваш профил на Инстаграму доспео до што већег броја људи?

“Нема одређених техника или неко правило о томе шта треба да радиш сваки дан да би направио нешто на Инстаграму. Треба бити активан, снимати инстаграм сторије што више. Ја то толико често не радим, али се трудим. Фасциниран сам неким људима колико могу да снимају, колико су креативни и занимљиви. Ја сам више за фид, да ту будете што активнији, да ту правите што лепше слике са што лепших места, уз што лепшу одевну комбинацију и што лепши едит слике. Да се доста фоткате, да доста избацујете слика. Ако сте занимљиви свакако да ћете после одређеног времена направити нешто.”

Владимир Бијелић

EUR/RSD 117.0802
Најновије вести