КАЋАНИ ЗАБРИНУТИ Пружни прелази без рампи; Одлазак на посао уз велики опрез

Пружни прелази у Каћу већ дуже време нису адекватно обезбеђени. Наиме, на два места недостају рампе, односно браници и полубраници.
2
Фото: Dnevnik.rs

Иако је железнички саобраћај кроз ово приградско насеље готово угашен и минимализован, у раним јутарњим и касним вечерњим часовима свакодневно прође неколико теретних возова.

Током изградње брзе пруге Нови Сад–Београд, возови су често преусмеравани на пругу Нови Сад – Тител – Орловат, па је тако скоро сваког сата неколико теретњака са дугачким композицијама пролазило кроз Каћ. Пруга се налази на ободима насеља уз најдужу, Партизанску улицу, али преко ње свакодневно пролазе људи који живе на Петровданском насељу и Лизарама, као и они који одлазе на месно гробље.

Мештани су се често жалили када су рампе скинуте са два пружна прелаза, први у продужетку Улице Светозара Милетића, која води до Петровданског насеља, а касније и други у продужетку Улице Светозара Марковића иза ког села налази Железничка улица, једини пут којим се може доћи до гробља аутомобилом.

– У почетку су се људи бунили често, куцали на наша врата када је у питању проблем с пружним прелазима, али ми се чини да су се у последње време навикли јер возови не пролазе сада толико често – рекао је за наш лист председник Савета Месне заједнице „Каћ“ Остоја Дринић. – Мање од годину дана недостају браници и полубраници и свим силама смо покушавали и покушаћемо да их вратимо на наша два прелаза, јер туда ипак пролази доста људи приликом одласка на посао или у школу.

Фото: Dnevnik.rs

Из Железница Србије АД казали су за наш лист да је тек четвртина пружних прелаза у Србији обезбеђено браницима и полубраницима, као и да је за постављање рампи потребно више фактора, због којих би она била неопходна. Када се говори о два непотпуна пружна прелаза у Каћу, наводе да је густина саобраћаја у насељу изузетно ниска, па уколико у току дана прође три или четири воза сматрају да је довољна саобраћјна сигнализација која упозорава грађане да постоји пружни прелаз, као што су Андрејин крст и знак обавезног заустављања (знак СТОП).

Осим тога, до краја јуна је железнички саобраћај на прузи од Новог Сада према Тителу био смањен због реконструкције пруге Тител–Орловат, што је још један од фактора због чега рампе са браницима и полубраницима, чије је одржавање у односу на саобраћај веома скуп, нису биле потребне. Из „Железнице Србије АД“ позивају све грађане, како пешаке и бициклисте, тако и оне у моторним возилима, да поштују знакове упозорења приликом преласка свих пруга, ради личне безбедности и безбедности осталих учесника у саобраћају.

Текст и фото: А. Чегар

EUR/RSD 117.0746
Најновије вести