У плану реконструкција пруге Панчево - Зрењанин - Суботица

ЗРЕЊАНИН: Инфраструктура железнице Србије расписала је тендер за израду идејног пројекта за реконструкцију пруге Панчево Главна – Зрењанин – Банатско Милошево – Сента – Суботица. На овој прузи предвиђена је комплетна реконструкција и електрификација, као и повећање брзине до 120 километара на сат.
pruga, tanjug
Фото: Tanjug/ D.Aničić, ilustracija

На прузи, коју чине деонице Панчево Главна – Зрењанин – Банатско Милошево, дужине 126,18 километара, и Банатско Милошево – Сента – Суботица, дужине 73,58 километара, највећа брзина сада је од 30 до 60 километара на сат, односно 80 за дизел моторне гарнитуре. Пруге на овом правцу су једноколосечне и неелектрифициране, а пуштене су у јавни саобраћај у периоду од 1883. до 1896. године.

На делу пруге Панчево Главна – Банатско Милошево пројектом ће бити обухваћене станице Јабука, Качарево, Црепаја, Дебељача, Ковачица, Уздин, Томашевац, Лукићево, Зрењанин фабрика, Зрењанин, Елемир, Зрењанин теретна, Меленци, Кумане, Нови Бечеј и Банатско Милошево. Обухваћени су и укрсница и стајалиште, као и распутница у Орловату.

Планирани радови подразумевају грађевинску реконструкцију постојеће једноколосечне пруге (отворена пруга, станични колосеци, стајалишта, путни прелази, мостови, пропусти, дренаже), изградњу стабилних постројења електричне вуче и електроенергетских постројења, модернизацију система осигурања и телекомуникација пруге и службених места. Пројектом би требало да буде предвиђена и изградња нових објеката за смештај тешке моторне дрезине, гараже са два колосека, каналом за преглед и поправку, канцеларијским и магацинским простором за одржавање у оквиру железничке станице Зрењанин.

Рок за израду идејног пројекта је 15 месеци од дана потписивања уговора.

Ж. Б.

EUR/RSD 117.1153
Најновије вести