Град да држи волан

ЗРЕЊАНИН: Студијом јавног превоза, градског и приградског, коју су за потребе града Зрењанина израдили стручњаци Факултета техничких наука - Департмана за саобраћај из Новог Сада,

коначно је готова и представљена је јавности. Граду се препоручује да преузме контролу над јавним саобраћајем, да га организује и повери превознику који би испунио тражене услове, јер постојећи систем није добар. Тим поводом градоначелник Зрењанина Чедомир Јањић је подсетио да је више пута говорио да није задовољан тиме како функционише јавни превоз.

- Није, међутим, остало на тој констатацији, већ смо расписали јавну набавку за израду студије о регулисању саобраћаја, на којој је, као најповољнији понуђач, изабран Факултет техничких наука у Новом Саду – казао је Јањић и нагласио да 2016. истиче вишегодишњи уговор са зрењанинским предузећем „Нет бус“, или „Банат транс“, како се сада назива, којем је тренутно поверен јавни превоз, и да се локална самоуправа спрема за другачију организацију саобраћаја.

Резултате анализе актуелног стања у саобраћају и предлоге за његово што боље функционисање јавности представио је један од аутора студије, др Милан Симеуновић, дипломирани инжењер саобраћаја. Нагласивши да је студијом обухваћен и најмањи детаљ, почев од модела превоза, мреже линија, тарифног система, преко врсте карата, прихода и реда вожње, до начина избора превозника, Симеуновић је подвукао да би град требало да преузме потпуну контролу над овим системом.

- Приликом израде студије спровели смо и опсежне анализе, па смо у једном радном дану бројали комплетан број путника, сагледали постојећи ред вожње, карактеристике путничких токова и мишљење корисника о квалитету услуга - објаснио је Симеуновић и додао да тренутно постоји девет градских линија, с тим што актуелни превозник не обавља превоз на две линије.

У дану када је обављена контрола, „Нет бус“, односно „Банат транс“ је требао да има 298 полазака, а реализовао је 230. Истовремено, анкетирана су 1.044 корисника услуга, који најчешће користе месечне карте. Од тог броја учесника у анкети, само 1,63 одсто њих је рекло да је садашњи јавни превоз одличан, док је 23,56 одсто одговорило да не задовољава потребе. Као највеће недостатке истакли су мали број полазака аутобуса и отказане и нетачне поласке.

- Из свега тога можемо закључити да јавни превоз у Зрењанину не функционише најбоље и да постоји много недостатака које смо идентификовали. Систем може пуно боље да функционише и разматрали смо три могућа модела. Одмах смо искључили као могућност да град оснује своје јавно предузеће, а отпао је и модел да превоз буде регулисан кроз тржишну утакмицу. Предложено је да град преузме организацију јавног превоза и путничких линија и да посао повери предузећу које би испуњавало прописане услове - прецизирао је Симеуновић.

Ж. Балабан

Вожња у три зоне

У граду би, према овој студији, било шест градских и десет приградских линија. У градском саобраћају била би 23 поласка више него што је то сада случај, а у приградском осам. Саобраћај би се одвијао у три зоне, од којих прва подразумева сам град, друга села у околини Зрењанина, а трећа насељена места која се граниче са градском територијом. Цена карата би била иста по зонама – у првој би коштала 60 динара, у другој 90, а у трећој 120 динара.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести