(ФОТО) КРАЈ КЛАЦКАЊУ КРОЗ ЈАРАК И ТЕМЕРИН Изградња државног пута Нови Сад–Темерин са обилазницом скратиће време путовања

Изградња државног пута од Новог Сада до Темерина, са обилазницом око тог насеља и Бачког Јарка, омогућиће измештање транзитног саобраћаја из насељених места, па самим тим, како се очекује, скратити време путовања.
2
Фото: Дневник, планска документација

Планом детаљне регулације реконструкције и изградње државног пута, који је објављен на званичној интернет страници општине Темерин, обухваћено је подручје укупне површине 56,63 хектара, с тим да се већи део тренутно користи као пољопривредно земљиште. На планираној траси налази се железничка пруга, пут за Ченеј, као и земљани путеви, а осим саобраћајнице и пратеће инфраструктуре, предвиђена је градња надвожњака изнад пруге.

Председник општине Темерин Младен Зец каже за „ Дневник” да је локална самоуправа носилац израде плана детаљне регулације пута Нови Сад – Темерин, са обилазницом око насеља и лично је веома задовољан што су почели да се баве пројектом од круцијалног значаја.

Фото: Планска документација

– Померили смо се са тачке пуких обећања која су ранијих година грађанима Темерина била пласирана. Почели смо озбиљно да радимо на томе да Темерин учинимо приступачнијим, а нашим суграђанима обезбедимо растерећен саобраћај кроз насељено место. Дупле саобраћајне траке до Новог Сада представљају бржи и лакши приступ од једног до другог места како Темеринцима, тако и Новосађанима. Такође ће велику уштеду времена обилазница донети и људима којима је за сада на траси путовања, Темерин само транзит – поручио је Зец.

4.456 метара обилазница „север”

Од укупне планом обухваћене површине, 40,34 хектара је у катастарској општини Темерин и 16,29 у Бачком Јарку. Државни пут 102 пролази кроз Темерин у дужини од 6,370 километара у правцу север-југ, односно 2,580 километара исток-запад. Траса обилазнице на територији те општине биће дужине 11,688 километара, док ће последњих 931 метар бити на садашњој траси пута, што значи да укупна дужина износи 12,812 километара.

Фото: Dnevnik.rs

Аутори плана подсећају да је ДП 102 инфраструктурни коридор и као саобраћајна површина намењен међународном, регионалном и локалном друмском саобраћају, те напомињу да се у току израде тог документа тежило да број прикључака и раскрсница на обилазници буде што мањи, ради повећања капацитета и нивоа безбедности саобраћаја.


Утицај Плана на животну средину и становништво

Реализацијом Плана, као и свих предложених урбанистичких и техничких мера заштите, уз спровођење редовног мониторинга, очекује се да ће реализација планских решења бити прихватљива са свим потенцијалним утицајима на животну средину, закључено је у Извештају о стратешкој процени.

„Позитивни утицаји на становништво укључују отварање нових радних места и могућност изградње радне зоне ван насеља. Унапређење околине и квалитета живота очекује се кроз измештање транзитног саобраћаја из насељених места и реализацију зелених површина уз обилазницу“, објаснили су аутори Извештаја.


Обилазница би требало да има неколико целина. Из правца Темерина ка Новом Саду постојећа деоница државног пута биће уклопљена у кружни ток, с једном траком. Од кружне раскрснице „Темерин“, на укрштању државног и локалног пута почиње обилазница „Север“, која завршава на планираном кружном току „Сириг“, на укрштању са државним путем 112. Дужина те деонице, која ће имати коловоз с две саобраћајне траке, износи 4.456 метара.

Обилазница „Југ“, од Сирига до Бачког Јарка биће 7.232 метра, и дуж те најдуже деонице, која ће имати две траке, биће формиране две четворокраке крстасте раскрснице и то једна у продужетку улице Петефи Шандора, а друга на укрштању са Партизанском. Осим тога, предвиђена су два, како је наведено, денивелисана укрштања и то са локалним путем за Ченеј као и локалном пругом, где је планиран надвожњак ширине десет метара, с две саобраћајне траке и обостраним ревизионим стазама.

Фото: Планска документација

Последња деоница дужине 931 метар, од реконструисане раскрснице „Бачки Јарак“ прати трасу постојећег државног пута 102 и завршава на граници катастарске општине Ченеј, а планирана су два раздвојена коловоза са по две саобраћајне траке. Осим тога, са западне стране биће сервисна саобраћајница као и бициклистичка и пешачка стаза.

Одвођење атмосферских вода биће решено отвореним каналима у склопу мелиорационог слива „Јегричка”, односно ка Дунаву, а вода ће бити третирана на сепаратору за одстрањивање уља, масти и суспендованих материја.

7.232 метра  обилазница „југ”

Како каже председник општине Темерин Младен Зец, они свој део посла завршавају у рекордном року.

Фото: Dnevnik.rs

– Одлични пројекти су испред нас. Одржан је јавни увид, а следећи корак до изградње јесте да се прегледају сугестије, и да о њима одлучи Комисија за планове Општине Темерин, након чега ће план бити предат Скупштини темеринске општине на усвајање. Тек када све то буде завршено, очекујемо израду пројектно – техничке документације чији је носилац ЈП „Путеви Србије”, а од покрајинских органа издавање неопходних дозвола и експропријацију земљишта у складу са законом – поручује Зец.

Инвеститор израде нацрта Плана детаљне регулације реконструкције и изградње државног пута другог реда су ЈП „Путеви Србије“, а носилац је Одељење за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине Темерин.

И. Бакмаз

Ј. Вукашиновић

Фото: С. Шушњевић и принтскрин планскe документацијe

EUR/RSD 117.1015
Најновије вести