ТЕАТРИ ИЗ ХОНГКОНГА ВЕЧЕРАС И СУТРА НА СЦЕНИ СРПСКОГ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА „Прекинут сан” Денија Јунга

Позориште „Зуни Икосаедар“ из Хонгконга гостује вечерас и сутра од 20 часова на сцени „Пера Добриновић“ Српског народног позоришта, с представом ,,Прекинути сан”, у режији Денија Јунга, оснивача овог театра, „пионира експерименталне уметности и једног од најутицајнијих уметника у Азији“.
а
Фото: ZUNI Icosahedron

Јунг је, по речима управника СНП-а др Зорана Ђерића, светско име кинеске, али и светске позоришне сцене, посебно оне која се бави истраживањем другачијих видова, те повезивањем театра, плеса и других уметности.

- Мислим да је сан једно универзално место, да ли је добар или лош, увек је везан за подсвесно, и за будућност. Ово је отворена интерпретација династије Минг, старе преко 400 година. Када кажем отворена интерпретација, мислим да отворено интерпретирам сам рад о сну – рекао је на конференцији за новинаре Дени Јунг. - У вези династије Јуан, која је трајала око 600, 700 година, само да кажем да су артисти били означени као духови, и као осма од девет класа људи, значи буквално класа изнад просјака и џепароша. Разлог зашто су толико ниско били класификовани, јесте у томе што мислим да су се људи, који су им ту ознаку налепили, заправо плашили уметника. Зато су их звали уметници – духови. На неки начин је то добро, јер духови могу бити било где, могу бити моћни, невидљиви, и могу бити повезани с митовима. И могу бити било где у свемиру.


Табу као тема

„Нашао сам да су бајке о сновима, из наше културе, најфасцинантније. Не налазим само снове из источне културе, већ и из запада, севера, југа…”, појашњава Дени Јунг. „Сматрам да је позориште веома блиско повезано са сновима. Једна посебна линија у Кун опери ‘Прекинут сан Павиљона Божура’ гласи: Ако не одеш у забрањени задњи врт, ако не пређеш границу, никада нећеш схватити шта је пролеће. Стога, та линија је коришћена као основа за серију линија у мом делу истог наслова, бавећи се границама, изласцима, прелажењем граница. Свакако, многе приче се баве табуима. И табуи се увек одражавају у нашим сновима, табуи су увек тема нашег позоришта.”


Гостовање је организовано у оквиру међународног фестивала савременог театра „Три фест“ („Three fest“„3Fest“), у намери да се са радом овог театра из Хонг Конга упозна овдашња публика, а, по речима уметничког директора овог фестивала Драгана Гринсмита, од изузетне је важности да се публика и студенти драмских уметности, не само у Новом Саду, него и у Београду, едукују и уведу у теорије и системе који се баве савременим театром.

- „Прекинути сан” представља „узбудљиву нарацију о Павиљону божура, ремек-делу из доба Минг династије, које је настало усред екстремног угњетавања народа од стране краљевске породице. Генг Зи, назив кинеске године 2020, појављује се сваких 60 година, често означавајући период турбуленција у кинеској историји. Дени Јунг, користећи концепте ове представе, створио је спектакл „Прекинути Генг Зи сан” како би истражио позориште кроз позориште, и спровео експеримент кроз експеримент, у складу са својом препознатљивом праксом – наводе организатори овог фестивала, додајући да редитељ маестрално користи експериментално позориште како би разоткрио, прегледао и критиковао властиту свест и подсвест током године Генг Зи.

Н. П-ј.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести