Јавно-приватним партнерством до асфалта у 32 улице на територији града Зрењанина

ЗРЕЊАНИН: Београдска фирма „Баумеистер”, која је поднела заједничку понуду са предузећима „Сремпут” из Руме и „Војводинапут – Бачкапут” из Новог Сада, изабрана је на јавном позиву за приватног партнера који ће изградити и одржавати локалну путну инфраструктуру на територији града Зрењанина.
1
Фото: Ж. Б.

У питању је пројекат јавно-приватног партнерства без елемената концесије.

Јавним уговором, који су одобрили Градско веће и Скупштина града Зрењанина, предвиђена су три периода реализације уговорних обавеза. Први период, који не би смео да траје дуже од шест месеци, обухвата пројектовање, планирање, прибављање неопходне документације, припрему терена за изградњу, реконструкцију и рехабилитацију путева. Град би у том периоду требало да реши имовинско-правна питања на земљишту на којем ће се изводити радови и да учествује у исходовању дозвола. 

Други период обухвата изградњу, реконструкцију и рехабилитацију путева, прибављање употребне дозволе, уколико је она потребна, и пуштање у рад. Трећа фаза пројекта подразумева период након пуштања у рад одређених деоница у коме се наплаћују изведени радови и пружене услуге. 

Укупна накнада за доступност путне инфраструктуре, према прихваћеној понуди приватног партнера, износи 7.174.302 евра без ПДВ-а, односно 8.609.162 евра са порезом на додату вредност, за период од десет година. Накнада ће се исплаћивати након пуштања деонице у саобраћај. 

У јавном уговору су наведене 32 улице у граду и околним селима, у којима уопште нема асфалта, а чије је асфалтирање планирано у оквиру овог пројекта у наредне три године. Како је наведено, те улице су деградиране након дугогодишњег коришћења, временских услова, као и мањка финансијских средстава за њихову реконструкцију. Оне су ширине од три до шест метара, а постојећа подлога је од битошљунка, асфалта, бетона и калдрме, док у неким улицама нема завршног слоја, већ је њихова површина од дробљеног каменог агрегата или земље.

У Зрењанину су то улице Мошоринска, Светосавска и Немањина, Томићева, Слободана Пенезића, Игманска, Скопска, Дунавска, Јованке Добросављев, Ђорђа Стратимировића, Оповачка и Тот Иштвана. Што се тиче села, у Орловату је за реконструкцију предвиђена Тамишка, а у Ботошу Улица Жарка Петрова. У Михајлову се планира реконструкција Доњег реда и Доже Ђерђа, а у Лукином Селу Улица Маршала Тита. У Стајићеву је то Улица Милинка Ђорђевића, у Меленцима Лењинова, у Елемиру Др Младена Стојановића, Перлезу Радослава Панића, а у Лазареву Алексе Бојовића.

У Златици је планирана реконструкција улица Соње Маринковић, Братства јединства и 27. децембра, а у Белом Блату делови Бегејског реда. У Ченти ће се радити Пупинова, а у Томашевцу веза између улица Иве Лоле Рибара и Жарка Зрењанина. У Банатском Деспотовцу асфалт ће добити Улица Саве Ковачевића, у Книћанину 7. јула, у Лукићеву Светосавска и Немањина, Арадцу Капетана Налепке, а у Клеку Васе Мискина. У Ечки ће бити реконструисана улица Либертатеа, а у Јанковом Мосту – Јанкова. Такође, предвиђено је и да улица на излетишту Тиса добије асфалт. 

Ж. Балабан 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести