Таблоид: Оп трт гевезен зајн

Прочитах како је наш познати глумац Иван Бекјарев отишао у полицију да пријави оне који су направили

лажну Фејсбук страницу. Познати глумац и педагог је изјавио да не жели да присуствује терору где се све објављује на друштвеним мрежама. Он се нашао у проблему када је сазнао да на једној друштвеној мрежи постоји лажан профил под његовим именом и презименом. „Сазнао сам да постоји профил са мојим именом, дају разне моје изјаве, које никада нисам дао. Дакле, профил је лажан и идем у полицију да нађу тог који у моје име изјављује свашта. Ако нешто не објавите на друштвеним мрежама, онда као да не постојите. Е, па онда бирам да не постојим”, рекао је непостојећи Иван Бекјарев у једној популарној ТВ емисији...

Поштујем познатог глумца који ми је три пута гостовао, али ћу рећи коментар Цанета Курбле из „Отписаних” ког је играо, а то је онако швапски „Оп трт гевезн зајн”. Времена су се променила. Овог месеца важнија ствар од Брегзита били су дискусије о новом диску „српске мајке” Светлане Цеце Ражнатовић и томе шта јој значи реч „Дидуле”. Поједини дискутанти, ходочасници и фанови, могли су написати семинарске радове колико су се дали у анализу онога што је Марина Туцаковић написала и Цеца отпевала и одрецитовала на тој новој плочи.

Посебно су били оштри они политички коректни, који су одмах саопштавали да ће да искључе све оне који слушају нумере која пева Цеца. И што год да уради она је тема. Да ли јој је Вељко мало несташан. Да ли Анастасија слави 18. рођендан и шта јој однети за поклон. То су све теме на друштвеним мрежама и спрдачинама које се на њима направе. Тако и сазнадосмо да, за разлику од господина Бекјарева, Калина Ковачевић воли Инстаграм и друштвене мреже, као и да воли по неку Цецину песму. Тако је храбро успела да каже јерес и прекине медијско једноумље у овој нашој вечито подељеној Србијици. 

Туга је што нам друштвене мреже дају илузију лепшег живота, који заправо не постоји или се романсира. Друштвене мреже омогућавају демократизацију медијског јавног простора где новинари више нису трансмисија између звезда и широког пука. Сад се саме Северина, Неда, Брена, Јелена Бачић Алимпић... својим фановима обраћају директно путем друштвених мрежа, и ту се остварује непосредна комуникација. Једина мана ФБ је улепшавања стварности, могућност да вам се на врат накаче свакакви егзибиционисти и манијаци, као и то што својим сликама селфијима и пућењима можете да пошаљете сасвим погрешну поруку.

Јер, живот једноставно није ни лајк ни пост. Живот је много компликованија појава и не живи у виртуелној стварности. Што се нас са телевизије тиче, емисије нам тек на друштвеним мрежама добијају најбољу рекламу и тек ту добијају свој нови и други живот. Телевизија се не гледа више као некада, али зато сви пиље у друштвене мреже и често се дешава да када седнемо у кафић прво се сви ухватимо телефона па више гледамо у своја електронска сокоћала него што се гледамо у очи.То су вам једноставно постало нова времена. Наслови из новина, Јутјуб музички хитови, љубави, разводи, помени... све је то једноставно постало опште друштвено добро. И одлично је средство за пи-ар и маркетинг. Али треба прекинути са илузијом да лајна на Твитеру, пост на ФБ или луда слика на Инстаграму може да промени сурови и рационални свет у коме живимо. Друштвене мреже су само нови медиј који је у стравичној експанзији, али време ће показати да неће моћи да уништи ни телевизију, ни штампу, ни естраду, али то јесте дефинитивно ођек нових времена.

Јер, ко не буде на друштвеној мрежи, ускоро га неће бити ни у јавном животу. Публикације су постале толико важне да људи мисле да ће тиме променити свој живот или да ће променити свет. Али друштвене мреже ипак нису толико моћне. И ту опет долазимо до онога „Оп трт гевезен зајн”. Матија Бећковић може себи да дозволи лукусуз да се јавља на фиксни телефон и то у одређено време. Раша Попов такође. Иван Бекјарев се редовно јавља на свој мобилни који се лако памти и сигурно му не треба ни прави ни фејк ФБ профил. Али неким младим глумцима веома је битно да на друштвеним мрежама показују своје плочице, згодно змијско тело, да константно раде маркетинг како би уопште направили неки посао. Јер таква су времена. Посла је мало, наплативост такође. Времена су површна и зезнута, да не кажем други израз. Све је то „Оп трт гевезен зајн”

Иначе, ја ћу ову колумну са сајта „Дневника” обавезно да поставим на Фејсбук и на Твитер. Па нек горе мреже а Ви, поштовани читаоци, немојте да ми шкртарите са лајковима... Оп зврц гевезен зајн.

Пише: Александар Филиповић

EUR/RSD 117.4849
Најновије вести