У овом, пробном тестирању, које је реализовао Завод за вредновање квалитета образовања и васпитање, ученици, наставници осмих разреда и директори ових 30 школа попуњавали су упитнике, а њихови одговори ће бити од користи за стратешко планирање будућих корака развоја нашег образовног система.
Ученици су тестове и упитнике попуњавали анонимно, тако да је испоштована процедура о заштити података према Европској општој уредби о заштити података.
Овом међународном истраживању образовног система, које се у свету реализује од 1971. године, Србија се прикључила прошле године и први пут ће учествовати у следећем циклусу заказаном за март 2022. године.
У овом циклусу тестирања посебан осврт је на различитим изазовима и новинама које се дешавају у друштву, као што су одрживи развој и глобално грађанско образовање, дигитално грађанско образовање (коришћење ИТ технологија за учешће у друштвеним и политичким дешавањима), миграције и разноликост, ставови младих људи о политичким системима (поверење у институције, систем) и индивидуално осећање слободе и безбедности.
Узимајући у обзир социо-економске чиниоце породице, ставове наставника и услове у којима се настава одвија, ИЧС ће значајно допринети информацијама о ставовима и знањима младих о савременом друштву и његовим променама. Такође, као и у свим међународним истраживањима, резултати ће бити основа за поређење различитих земаља у вези са подстицајем младих људи да буду одговорни и савесни грађани својих земаља.
Д. Д