Како до веће потрошње горива у Србији, а мањих акциза?

БЕОГРАД: Камиони у транзиту кроз Србију могли би да точе у нашој земљи више горива што би утицало да привреда буде знатно конкурентнија, а потрошња течног нафтног гаса (ТНГ), као еколошки најприхватљивијег горива, била би знатно увећана.
gorivo
Фото: pixabay.com

Генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије Томислав Мићовић додаје на ову оцену да би зато било добро мењати акцизну политику, наводећи податке да је укупан удео прихода од акцизе на гориво у буџету Србије протеклих година био између 11 и 13 процената.

"ТНГ је еколошки најприхватљивије гориво и на располагању је грађанима Србије, а има највећу акцизу у Европи", каже Мићовић.

Сматра да постоји простор за редакцију акциза што би смањило цене за дизел који се користи у индустрији, пољопривреди и грађевинарству и имало позитивне ефекте на привреду.

Садашња акцизна политика неспорно остварује значајан приход републичком буџету јер су укупна захватања државе у цени горива између 55 и 65 процената, каже Мићовић.

"То је значајан удео јер више од пола цене литре горива уплаћујемо држави у буџет када купујемо на бензинској станици", каже он.

Међутим, камиони се, објашњава, снабдевају горивом негде успут а не у Србији јер купују јефтиније гориво и имају повраћај ПДВ-а.

Западна Србија точи гориво у БиХ, док на југу купују у Македонији која са малим државним захватањима прави проблем свим државама у окружењу, сматра Мићовић.

Укупна потрошња горива у Србији већ више година ипак бележи раст што он објашњава растом економије и прихода.

Знатно брже расте потрошња дизела, него бензина и ТНГ-а, каже, а раст потрошње дизела од пет одсто објашњава потрошњом у индустрији, пољопривреди и грађевини.

EUR/RSD 117.5248
Најновије вести