Оштећење возила од лоших путева и опасно и скупо

Лепше време олакшало је возачима кретање по путевима, али и донело нове невоље.
losi putevi, pixabay.com
Фото: pixabay.com

Нису сви путеви код нас коридори, а многи од њих деценијама су више крпљени него поправљани и у лошем су стању. Зато се често догађа да рупе и друге неравнине на путу оштете возило. У том случају возачи имају право на накнаду штете, али само ако поступе у складу с правилима које предвиђају закон и други прописи.

Возачи чији су аутомобили и друга возила осигурани каско имају  најмање проблема. Када до оштећења на путу дође, као и код било које друге незгоде, треба да позову Саобраћајну полицију. Она ће обавити увођај и направити записник. На тај начин возач може доказати да је оштећење на аутомобилу или другој врсти возила настало због рупе, односно оштећења на путу. Зато се може сматрати саобраћајном незгодом. Било би добро да возач узме и изјаве сведока уколико их има, као и да фотографише оштећење на путу и рупе. У време паметних мобилних телефона то није проблем.

Уколико надлежно путарско предузеће не надокнади штету у року од 15 дана, оштећеном возачу остаје да се обрати суду

Следећа ставка је утврђивање штете. За то су задужени проценитељи из осигуравајуће куће. Када и то обави, возачу остаје да на шалтеру куће за осигурање код које је купио полису наплати штету.

И возачима чија возила нису осигурана накнада штете је такође могућа, али може бити нешто компликованија. Када до незгоде због оштећења на путу дође, поступак је исти до наплате. Они морају да имају записник Саобраћајне полиције и све друго је пожељно као код каско варијанте. Међутим, уместо осигуравајућој кући, обраћају се надлежнима из „Путева Србије” .Њима се подноси сва горепоменута документација. У овом случају добро је такође ангажовати проценитеља из осигуравајуће компаније и уз поменуту документацију приложити и његову процену. Потом на сцену ступају надлежни из „Путева Србије”. Они треба да насталу штету надокнаде у року од 15 дана. Уколико не испоштују тај рок, оштећеном остаје да пресавије табак и правду, односно наплату штете, потражи на суду и тако дођу до новца.


Британски друмови пуни рупа

Када налети на рупу и оштети возило, наш човек каже по коју ружну реч плус: „Ово има само код нас”. А није у праву. Подаци из ЕУ говоре да се у Великој Британији сваких 17 минута пријави по једно оштећење аутомобила због рупе на путу.

Статистичари су израчунали да је просек штете 500 евра по возилу. Било би занимљиво видети какви би се статистички подаци код нас добили када би се неко позабавио том рачуницом. Код нас је вероватно и више рупа на путевима, али и мање пријава штета, посебно оних мањег обима.  


Возачи којима се штета надокнади преко полисе каско осигурања ипак могу бити на штети. За све који наплате било коју врсту штете преко каско полисе укида се бонус који имају уколико није било штета код продужавања те врсте осигурања. Међутим, не мора увек да буде тако. Уколико су и надлежно путарско предузеће и возило осигурани преко исте осигуравајуће куће, она може штету наплатити од предузећа, а возачу оставити бонус.

Д. Вујошевић

Miroslava
19.02.2019 • 10:28
Koga tužiti i kako naplatit odštetu, za oštećenja na vozilu, nastala zbog ležećih policajaca, koji su privatno postavljeni? Ima ih po tri u jednom tako i u povratnom pravcu, na razdaljini od 100m .. Stavio čovek ispred svojih kuća.. Ostadosmo bez spona, upornica, amortizera ..
EUR/RSD 117.5782
Најновије вести