Штета у авио-саобраћају премашила 70 милиона евра

– Штета у авио-саобраћају Србије у претходна два месеца износи више од 70 милиона евра, а надамо се да ћемо годину завршити с губитком у том сектору мањим од 200 милиона евра, упркос томе што су прве процене говориле да ће губици бити много већи – рекла је  потпредседница Владе и министарка саобраћаја Зорана Михајловић.
er srbija
Фото: Air Serbia

„Ер Србија” је обновила комерцијални путнички саобраћај, а први авион за Цирих испратила је министарка Михајловић и том приликом рекла да је та грана саобраћаја највише угрожена у свету и Европи, па тако и у Србији. Поручила је да ће држава помоћи „Ер Србији”, као и да се још разговара о томе, тако да то још не може да буде јавно.

– У претходних месец дана гледамо како то да урадимо и шта други раде, као и стање буyета. Размишљамо о свим варијантама и опцијама – навела је она.

На питање новинара када ће бити објављен ранији уговор за „Ер Србију”, она је рекла да ће он бити потпуно јаван када Влада Србије буде одлучила да уговор више није потуно поверљив.

Истакла је да „Ер Србија” није добијала никакве субвенције нити државну помоћ у 2019. години зато што то законом и европским правилима није дозвољено.

– Имали смо линије од јавног интереса и надам се да ћемо полако отворити и аеродорме у Нишу и Краљеву, то нису биле субвенције „Ер Србији” већ грађанима у Србији и региону који су користили те линије. Како се ствари полако буду отварале, видећемо и како ћемо отварати и та два ааеродрома – казала је она.

Указала је на важност очувања националне авио-компаније, која је у тешким и кризним временима успела да евакуише српске држављане широм света и да помогне онима који су се враћали у своје државе, као и да допреми хуманитарну помоћи.


Враћање новца путницима

На питање када ће „Ер Србија” рефундирати новац путницима, министарка Михајловић је рекла да ће то „Ер Србија” учинити према својој политици с путницима и да ни највеће авио-компаније, које добијају милијарде помоћи од својих држава, попут „Луфтханзе”, то још нису учиниле.

– Верујем да ће „Ер Србија” наћи начин како то да уради – рекла је она, и додала да у овој ситуацији морамо бити флексибилни.


– Кад је проглашено ванредно стање, да Србија нема своју националну авио-компанију, не бисмо могли да доведемо 15.000 људи. Ниједна светска компанија није то хтела да ради, нити бисмо стране држављане превезли у њихове државе – истакла је Зорана Михајловић.

Генерални директор „Ер Србије” Данкан Нејсмит је, одговарајући на питања новинара, рекао да по питању безбедности путника поштују све регулативе и да су у сталној комуникацији с регулаторним органима других држава.

Што се тиче средњег седишта, каже да не зна да је неки авио-превозник усвојио да средње седиште буде празно.

– Наша посада у авиону ће носити маску и рукавице – казао је Нејсмит. – Што се тиче будућих дестинација, зависиће од регулативе ЕУ, пошто су сада на снази рестрикције за које се надамо да ће трајати до 14. јуна. Сада имамо 13 дестинација и надамо се да ћемо ширити.

Додао је да „Ер Србија” даје могућност путницима да ребукирају своје карте до децембра 2021. године уз накнаду од десет одсто.

Каже да ће имати лет за Њујорк 6. јуна, а да од 13. јуна „Ер Србија” планира да настави регуларно да лети два пута недељно.

Е. Дн.

EUR/RSD 117.5741
Најновије вести