Све новосадске ауто-школе преживеће, али уз веће цене

НОВИ САД: Одлагања примене новог Правилника о обуци возача, који ступа на снагу 25. октобра неће бити, без обзира на чињеницу да трећина постојећих ауто-школа у Србији у протеклој години није обезбедила неопходне услове за наставак рада.
Autopoligon
Фото: Dnevnik.rs

Како за „Дневник” каже Младен Рашета из Привредне коморе ауто-школа Србије, нова правила обуке возача испуниле су готово све ауто-школе у Новом Саду, већим делом и у Београду, а проблема има у мањим локалним самоуправама, где су у помоћ прискочили и општински органи да би се обезбедили полигони на којима ће се обављати обука будућих возача.

– Највећи проблем ауто-школама представају папири о власништву над полигонима – објашњава Рашета. – Места која би могла бити полигони за обуку возача су често у спорном власништву или имају више власника и ауто-школама је тешко да испуне обавезе које Правилник прописује о свом полигону и условима које он мора да испуњава. Када је власник полигона општина, она неће да изда решење о закупу, а неке школе немају с ким да потпишу уговор јер не могу да нађу власника, који је заправо непостојећи, или је у питању фирма у стечају или која више не постоји.

25. октобра Правилник о обуци возача ступа на снагу

По његовим речима, највећи проблем ауто-школама представља обезбеђивање полигона за камионе јер на постојећим није изводљиво скретање камионима с приколицом уназад лево и десно под правим углом, а нема простора да се они прошире 25 метара.

Наш саговорник није могао тачно да каже колико би могла поскупети обука будућих возача, али је уверен у то да ће цене бити повећане, барем за трошкове које су ауто-школе имале приликом уређивања и закупа полигона, без којег од 25. октобра не могу радити.


Београд тражи решење

Председник Удружења ауто-школа Београда Милан Тодоровић наглашава да ауто-школе у престоници још увек покушавају да нађу неко решење за полигон. Много им значи последња измена Правилника по којој ширина полигона може бити између три и три и по метра.

– Нико неће да вам да грађевинско земљиште у закуп да на њему правите полигон од 600 квадратних метара јер ће пре да нађе инвеститора да на њему прави зграду – објаснио је Тодоровић. – Ако неко има земљиште, треба му 15.000 евра само за асфалтирање, па се зато ауто-школе удружују да заједно граде полигон или да га узму у закуп.


– Цена обуке ће свакако бити повећана неколико стотина динара, а колико тачно, знаће се тек када крене примена новог Правилника. Пре осам дана је Правилник мењан и допуњаван, тако да ће сада ширина полигона морати да буде између 3 и 3,5 метра, а пре тога је било строго зацртано 3,5 метра, што неке школе нису могле обезбедити иако имају у закупу простор за обуку. Камиони под теретом троше више горива и свакако да ће ауто-школе тај додатни трошак укалкулисати у нову цену обуке – закључио је Рашета.

Он је уверен у то да ће нова правила довести и до гашења дела ауто-школа, додајући да ће део њих рад обуставити привремено док не испуне услове прописане новим Праивлником о обуци возача, али да има и оних које их неће моћи уопште испунити.

– Од 500 ауто-школа у Србији, колико се процењује да их има, између 30 и 35 одсто њих престаће да ради привремено или за стално јер неће моћи да испуне нове услове. Ако се зна да свака ауто-школа мора да има најмање три инструктора, може се наслутити да би без посла могло остати 450 људи. То су, дакако, само претпоставке које и не морају бити тачне с обзиром на то да се све чини да би што више ауто-школа испунило услове из новог прописа и наставиле да раде – наводи Рашета, додајући да се више ауто-школа може договорити о заједничком закупу полигона или његовој изградњи.

30 одсто школа можда престане да ради

Иначе, Правилник о условима за обуку возача усвојен је још маја 2012. године, али је његова

примена више пута одлагана. Ауто-школе су имале шест година времена да се припреме за његову примену. Једина новина која се примењује од 25. октобра је да полигон не мора да буде део саобраћајне површине. Све друго остаје исто: свако возило мора

да има АБС кочиони систем, полигон мора да има успон за кретање возила под ручном кочницом, може бити ван града, а полагање самог возачког испита мора бити у граду.   

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести