Јединствена платформа на клик од Новосађана

Новосађанин Милош Јокић, један од победника такмичења у изради мобилних апликација у оквиру пројекта „WeLive”, одржаном у децембру прошле године, развио је занимљиву апликацију „Градоид”.
milos jokic
Фото: Dnevnik.rs

Званична верзија доступна је од 1. марта корисницима у Србији на андроид плеј продавници.

Како каже Милош, одувек се интересовао за програмирање.

„Још у средњој школи сам се окушао у тој области, а први андроид телефон сам купио не да бих се хвалио већ с намером да израђујем апликације за њега“, прича Милош: „Идеја за „Градоид” потиче још из факултетских дана када сам се с другом из средње школе пријавио на конкурс за израду андроид апликација које су тек биле у повоју. Тада су биле популарне апликације и сајтови који су препоручивали места за излазак и ресторане, па смо и ми пошли тим путем. Међутим, апликација није доживела већи успех. Тек пре две године, након учешћа на неколико радионица посвећених изради мобилних апликација и освајања првог места на њима, пожелео сам да реализујем стару идеју о апликацији чију израду сам започео на факултету.“

Према његовим речима, ради се о уникатној идеји, пошто није наишао ни на једну сличну апликацију ни у Србији и у свету.

„За израду апликације „Градоид” било ми је потребно шест месеци и замислио сам је тако да корисници размењују информације међусобно. Тако могу да поставе питање о разним локацијама, догађајима, да се пријаве да су посетили неко место, али и да се информишу о томе да ли, на пример, има карата за представу, концерт или утакмицу“, објашњава Милош.

Додаје да је корисна и за туристе јер пружа информације о граду који желе да посете, да сазнају где се служи најбоља храна, које је најбоље место за излазак, али и о дешавањима попут изложби, спортских догађаја, позоришних представа. Интересантно је да пријављивање на локацију одређује и контролише алгоритам те је онемогућено лагање других корисника.

Како наш саговорник објашњава, тешко је истаћи се у мору програма за мобилне телефоне па је потребно корисницима понудити апликацију с новинама, а која има квалитетан садржај.

„Потребно је доста труда, али мене покреће то што је потенцијално тржиште цео свет и што тренутно има милијарду активних корисника андроид апликација. Најбољи вид рекламе су корисници којима се апликација допала и који ће је препоручити другима“, сматара Милош, и додаје да тренутно не зарађује путем апликације, али да је у потрази за спонзорима који би подржали ту идеју и помогли му у остварењу сна.

Текст и фото: С. Ковач

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести