Породичне куће и нови пословни објекти на улазу у Нови Сад

План детаљне регулације Пејиновог насеља је на јавном увиду до 31. августа у згради Скупштине града, на интернет страни www.skupstina.novisad.rs, као и на сајту „Урбанизма”.
most na kanalu, Dnevnik/Radivoj Hadžić
Фото: Dnevnik.rs

Генералним планом града Новог Сада до 2021. године тај простор предвиђен је за породично становање, пословање на улазним правцима, општеградски центар, заштитно зеленило и одбрамбени насип. План, који можете погледати на адреси www.skupstina.novisad.rs, обухвата грађевинско подручје од 32,97 хектара у Катастарској општини Нови Сад 1. Део подручја на северној страни граничи се с Каналом Дунав–Тиса–Дунав, на источној с магистралним путем (Темеринска улица), на западној с главном градском саобраћајницом – Сентандрејски путем, док се с јужне стране граничи с Улицом Теодора Мандића.

Уз улице Пере Попадића, Јосифа Маринковића, Теодора Мандића и Петра Дрезгића предвиђено је породично становање, које подразумева градњу једноспратница с поткровљем. У складу са ситуацијом на терену, у средишњем делу блока између поменутих улица и планиране главне градске саобраћајнице предвиђено је вишепородично становање средњих густина насељености (двоспратнице с поткровљем). У оквиру породичног становања урбанисти су оставили могућност за реализацију социјалних и образовних садржаја (геронтолошки центри, центри за рехабилитацију, домови пензионера, предшколске установе, школе мањег капацитета), затим здравствених установа, рекреативних комплекса, под условом да су мањег капацитета.


Обнова мостова на каналу ДТД

Најзначајније интервенције на друмској мрежи су изградња тротоара тамо где недостају, бициклистичких стаза, изградња коловоза уз насип, те реконструкција мостова на Сентандрејском путу и Темеринској улици преко Канала. Због нове трасе индустријског колосека железнице који спаја Луку Нови Сад и ранжирну станицу, урбанисти сматрају да је неопходно обезбедити слободан профил пруге за кретање железничких композиција (висине 4,8 метра) и коловоза за кретање тешког теретног саобраћаја (висине 4,5 метра). На обухваћеном подручју планира се индустријски колосек који спаја Луку Нови Сад с ранжирном станицом. Изградња тог колосека планирана је дуж обале канала ДТД и за њу је дефинисан коридор ширине шест метара и висине минимум 4,8 метра.


Простор на улазним правцима уз Сентандрејски пут и планирану главну градску саобраћајницу уз Канал Дунав–Тиса–Дунав, у северном делу простора, намењен је пословању, и то за делатности које не загађују околину и не угрожавају становање – малу привреду, трговину, услужно и производно занатство. Садржаји општеградског центра планирани су на простору који је омеђен Темеринским путем, Улицом Теодора Мандића, Тргом 23. октобра и улицом планираном дуж Канала. У тој зони планира се изградња пословних, стамбено-пословних и стамбених објеката. Урбанисти сматрају да ће се културним и забавним садржајима, уз пословање, угоститељство, услужне делатности и трговину, у комбинацији са становањем побољшати квалитет простора, а самим тим и слика града, имајући у виду непосредну близину значајног улазног правца.

Фото: Dnevnik.rs

Уз Канал Дунав–Тиса–Дунав, који је под директним утицајем водостаја Дунава, протеже се насип, чијом ће се изградњом и реконструкцијом спречити нова плављења делова града уз Канал. На простору између регулације насипа и саобраћајне инфраструктуре планира се заштитно зеленило.

Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести