Разгледање Новог Сада ускоро из дабл-декера

Домаћи и страни посетиоци, али и сви грађани, ускоро ће имати могућност да занимљиве локације, улице, институције и установе у граду разгледају возећи се у црвеном дабл-декер аутобусу, који би већ почетком лета требало да постане део редовне туристичке понуде Новог Сада.
1
Фото: Dnevnik.rs

Вожња аутентичним олдтајмером „Лондон транспорта“ марке РМ-83 трајаће око 50 минута, а сви путници моћи ће уживо или преко тонског снимка на српском и енглеском језику да слушају приче туристичког водича о знаменитостима града. Планирано је да разгледање града аутобусом на спрат, који има 46 седишта, буде организовано суботом и недељом, без обзира на број пријављених путника, уз могућност организовања полазака радним данима на упит. 

Пројекат је осмислила маркетиншка агенција „Промо гроуп Сербиа“ у чијем је данас тај олдтајмер власништву, с идејом да Нови Сад добије сталне туре разгледања из аутобуса на спрат, по угледу на велике светске метрополе.

– Желимо да пробамо да пронађемо неколико спонзора који ће покрити трошкове неопходне да би се туре реализовале сигурно и у континуитету од неколико месеци, без обзира на број путника, барем током лета, до јесени – рекао је директор компаније Зоран Продановић, додавши да ће се туре реализовати и ако се за вожњу пријави један путник. – Још увек смо у преговорима с неколико банака и компанија. За сада имамо незваничну сагласност Управе за саобраћај и путеве и Управе за привреду. Сазнали смо незванично да се чека мишљење и одобрење кабинета градоначелника у вези с местом поласка, што је такође важан елеменат за реализацију пројекта. Требало би да то буде центар града због једноставности реализације, али и страних туриста, којих је у граду све више и којима би то био врло интересантан садржај, какав за сада у тој форми не постоји у граду.

Вожња аутентичним олдтајмеромЛондон транспортамарке РМ-83 трајаће око 50 минута, а сви путници моћи ће уживо или преко тонског снимка на српском и енглеском језику да слушају приче туристичког водича

Аутобуска карта за одрасле биће 500 динара, за децу од три до 12 година 300, а за малишане до три године вожња ће бити бесплатна. Цео пројекат биће промовисан на друштвеним мрежама и у медијима, а рецепције и туристичко-информативни пултови требало би да добију проспекте и брошуре о вожњи црвеним аутобусом. Како нам је рекао директор компаније „Промо гроуп Сербиа“, зелено светло и подршку за реализацију пројекта добили су и од Туристичке организације града Новог Сада.

Аутобус је дугачак свега око осам метара и тежак око седам и по тона, а пошто је висок више од четири метра, рута којом ће возити туристе тестирана је унапред, па осим крошњи на дрвећу, већих препрека за његову маршруту нема.


У Србији од 1990. године

Црвени спратни аутобус је почео да се производи 1958. године, а данас их је у свету сачувано око 1.000. Један је од најпрепознатљивијих симбола Лондона и има изузетну историјску и техничку вредност. Једини такав примерак на целом Балкану је данас у власништву компаније „Промо гроуп Сербиа“ из Новог Сада, а у Србију га је први пут 1990. године довезао извесни господин Керић.


– Ми смо премерили надвожњаке, подвожњаке и све остале чврсте препреке у граду и он може да прође свуда, чак и испод свих надвожњака – казао је Зоран Продановић. – Горњи део аутобуса не може да се отвори, он је такав какав је. Аутобус је прави олдтајмер у добром стању и кондицији. Има свега 115 коњских снага и чак 9.600 кубика, тако да је и пројектован да траје дуго и да се не квари или да се слабо квари. Врло је једноставан што се тиче мотора и механике. Његова конструкција је од изузетно чврстог прохрома. Комплетна каросерија му је од алуминијума и пластике, што му такође даје ту неку дуговечност. Нема проблема с хабањем и корозијом.

Црвени двоспратни аутобус РМ-83 је главна атракција где год да протутњи, мами погледе и осмехе свих пролазника, магнет је за фото-објективе, а возачи му на улицама обавезно свирају. Људи воле да га додирну и сликају се испред њега, те да уђу и седну у њега. Стога верујемо да ће сви туристи, али и суграђани, бити одушевљени када та атракција почне да „ординира“ градом.

В. Бијелић

Фото: Б. Лучић

 

Volim Novi Sad
28.05.2018 • 10:02
-mora i porodicni popust!
-mora i kombinovanje sa drugim ulaznicama u gradu pa da bude jeftinije!
-mora da ima dan sa jeftinijim kartama, ako ne i dzabe, ili koncept "ko koliko da, ali nesto mora da da"
-mora da ima nesto kao happy hour!
- mora nesto od toga svega; vidite malo kako svet fukcionise
EUR/RSD 117.5822
Најновије вести