Сремски Карловци у децембру добијају нову железничку станицу

На почетку године у којој се градња брзе пруге од Старе Пазове, односно од Београда до Новог Сада приводи крају, у Сремским Карловцима како је и планирано, мајстори су прионули градњи железничке станице која ће заменити стару из средине 19. века.
с
Фото: Инфраструктура железнице Србије

Стотинак метара даље од досадашње, која је до фебруара 2019. године била у функцији, све док није због градње нове двоколосечне пруге обустављен саобраћај између Старе Пазове до Новог Сада, виде се обриси будуће станице.

- Нова железничка станица биће приземна и заузимаће површину од 284 метара квадратних – објашњава Ненад Станисављевић задужен у „Инфраструктури железнице Србије” за односе са јавношћу. – У њој ће се осим делова намењених за рад саме станице, као што су канцеларије за шефа и отправника возова, техничких и помоћник просторија, налазити и хол, чекаоница, благајна, као и тоалети, од којих ће један бити искључиво за људе са инвалидитетом. Савремен изглед станице употпуниће и ветробрани на самом станичном платоу, као и на перону. За путнике ће бити постављене и клупе на перону, изнад којих ће бити надстрешница, како би им чекање и путовање било што угодније.

Фото: Инфрастуктура железнице Србије

Станисављевић каже да су од фебруара када су радови почели, ископани темељи, изливене бетонске плоче уз хидроизолацију пода и у току је градња зидова. Назависно од тога у непосредној близини станичне зграде, постављају се сигнално - сигурносни и телекомуникациони уређаји.

- Станична зграда биће новоизграђеним потходником повезана са перонима – каже Станисављевић. - На њој ће се налазити два перона са четири колосека, до којих ће путници стизати кроз потходник. Пешачки потходник треба да омогући путницима прелаз на први и други перон, а имаће по два излазна степеништа ка перону 1 и перону 2. Потходник је широк четири, а дуг 37 метара са приступним степеништима и најсавременијим осветљењем. Посебна пажња у потходнику биће посвећена инвалидима, јер ће бити постављене платформе за приступ на степеништа која воде на оба перона, и тако омогућено кретање кроз потходник, као и пешачка трака за слабовиде. На улазу у потходник са обе стране биће сигурносно стакло на степеништима, а изнад њих налазиће се лучна надстрешница од пластифицираног лима.

Фото: Инфраструктура железнице Србије

Нова железничка станица у Сремским Карловцима биће једна од лепших на српским пругама, тврде у „Инфраструктури железнице Србије”. Планирано је да радови трају до 10. децембра, а цео посао око реализације пројекта нове железничке станице изводи руска компанија „РЖД Интернешнел“, која гради целу деоници пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада.

Како је „Дневник” раније писао, рушење старе железничке станице није предвиђено, већ је у плану да се она реновира и постане споменик културе.

З. Милосављевић

 

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести