Шта све предвиђа изградња четвртог моста у Новом Саду

Новосадски одборници су на последњој седници града усвојили план за изградњу новог четвртог моста, у оквиру ког се планирају кружне раскрснице, марина, бициклистичке и пешачке стазе.
1
Фото: градња.рс/ Игор Цонић

Већина одборника у Скупштини града сложни су у томе да је нови мост и те како потребан Новосађанима, док су у ДШ-у били уздржани.  План новог моста предвиђа повезивање сремске стране са градом, али и растерећење саобраћаја, што би у многоме требало да помогне свима који живе преко Дунава.

Како је у плану за изградњу моста који је у петак био пред одборницима појашњено циљ израде и доношења овог документа је детаљна урбанистичко-архитектонска разрада свих објеката који ће бити дефинисани генералним пројектом: моста, приступних саобраћајница, бициклистичког и пешачког повезивања са окружењем као и решавање саобраћајне повезаности Сремске Каменице, Телепа, Лимана као и подручја Каменичке аде и Рибарског острва са планираним мостом преко Дунава.

Заменик градоначелника Милан Ђурић је у петак пред Скупштину града казао да идеја о том мосту и траси саобраћајног правца који сада називамо Булевар Европе датира још из 1951. године.


Новосађани ће изабрати име

Представници кинеске компније ЦРБЦ недавно су представили више идејних решења за изградњу новог моста преко Дунава, градоначелнику Новог Сада Милошу Вучевићу и министру грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томиславу Момировићу, на састанку је између осталих присуствовао и в.д. диркетор „Коридора Србије” Александар Антић. Вучевић је тада рекао да су са кинеским партерима разговарали о неколико могућих техничких и визуелних решења новог моста којем ће име изабрати Новосађани.


- Оправданост његове изградње најбоље показују статистички подаци од прошле године који говоре о томе да Нови Сад расте, да има више од 400.000 становника и 120.000 регистрованих возила и да овакав раст захтева четврти мост који ће омогућити растерећење најоптерећенијег путног правца у граду, од Моста Слободе, до Желелезничке станице, дуж Булевара ослобођења – казао је тада Ђурић. У плану који је у петак био пред одборницима стоји да су  нове кружне раскрснице предвиђене на траси продужетка Булевара Европе и улица које га секу: Хероја Пинкија, 1.300 каплара и улице Рибарско острво. Кружни ток у Сремској Каменици представљаће директну везу моста на десној обали Дунава.

Фото: градња.рс/ Игор Цонић

У постојећем стању Булевар Европе завршава у двотрачној кружној раскрсннци са Булеваром патријарха Павла и Булеваром цара Лазара. Пошто планирана траса моста почиње прикључењем на Булевар Европе између улица Тоне Хаyића и Браће Груловића, а затим иде изнад претходно споменуте кружне раскрснце, у овој зони се планира реконструкција разделног појаса Булевара Европе како би се уклопила двосмерна рампа са моста. Подручје око кружне раскрснице па све до Улице 1 300 каплара ће бити највише изграђено у односу на остатак трасе јер наставак Булевара Европе иде право по ободу насеља Телеп до раскрснице улица Лазе Лазаревића, 1300 каплара и Симе Матавуља.

Планирани развој саобраћајне мреже на овом потезу подразумева увођење још једне кружне раскрснице са Улицом хероја Пинкија. На западној страни од планираног Булевара Европе, Улица хероја Пинкија би требала да буде двосмерна са по једном траком за сваки смер док на источној страни, после кружне раскрснице, она прелази у саобраћајницу са раздвојеним смеровима и по две возне траке за сваки смер и тако иде све до раскрснице са Улицом Иве Андрића.


Преко рукавца без стубова

Мост прелази и преко рукавца Дунава (лева обала) који води у планирану међународну марину. Мост може да премости овај рукавац без стубова, или са минималним растојањем између стубова од 40м што је и минимална ширина пловног пута планиране међународне марине – истакнуто је у плану.


Такође, предвиђена је и површинска веза ове кружне раскрснице и раскрснице са Булеваром патријарха Павла и то булеварског типа са раздвојеним смеровима и по две возне траке за сваки смер. Даље планирани Булевар Европе, наставља до раскрснице са улицама 1 300 каплара и Лазе Лазаревића и посредно са Улицом Симе Матавља (постојеће стање). На овом месту је такође предвиђена кружна раскрсница. Са запада у раскрсницу се приључује Улица Симе Матавуља која је предвиђена као двосмерна са по једном возном траком за сваки смер.

Фото: Град Нови Сад

У плану је појашњено да након Рибарског острва, коридор Булевара Европе прелази преко Дунава на сремску страну. На овом потезу, све до прикључења на државни пут планирана је мостовска конструкција са по две возне траке за сваки смер и обостраним бициклистичким и пешачким стазама.

Бициклистичке стазе на мосту иду од Сремске Каменице до везе са Рибарским острвом па даље настављају испод моста. У том смислу се планирају два пара бициклистичких рампи. Један је у зони кружне (елипсасте) раскрснице која води ка Рибарском острву и Каменичкој ади, а други по силаску са централних распона моста преко Дунава на новосадској страни (веза за Каменичку аду и планирану међународну марину). Ове планиране везе бициклистичких стаза на мосту  са оним испод моста омогућују везу са целокупном мрежом бициклистичких стаза Града Новог Сада. Ту се пре свега мисли и на везу са Међународном бициклистичком стазом  која се остварује испод моста, а на постојећем одбрамбеном насипу. Са новосадске стране испод надвожњака и самог моста пружају се паралелне саобраћајнице на површини самог терена. Саобраћајни профил ових паралелних саобраћајница све до Улице 1300 каплара треба да буде минимално са по две коловозне траке од којих је свака са по две возне траке по смеру. Паралелно са њима обострано се морају протезати и двосмерне бициклистичке стазе као и тротоари.

Слађана Аничић Илић

Фото: Град Нови Сад, градња.рс/ Игор Цонић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести