Тражи се померање петље „Ечка”

ЗРЕЊАНИН, ЕЧКА: Након завршетка рока у ком је на јавном увиду био Нацрт просторног плана подручја посебне намене коридора ауто-пута Београд – Зрењанин - Нови Сад, и након јавне седнице, одржане у Београду, и даље се не зна јесу ли и које примедбе заинтересованих страна из Зрењанина узете у разматрање и каква је њихова даља судбина.
r
Фото: Pixabay.com

Подсетимо, Зрењанински пословни круг је имао примедбе које се тичу деонице 5, дужине 12,1 километар, која почиње после планиране петље „Ечка” и завршава се на планираној петљи „Зрењанин запад”.

У званичном допису упућеном Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, „Зрепок“ наводи да проблем постоји код укључења на ауто-пут и позиције петље „Ечка”.

„Уверени смо да аутори плана нису довољно сагледали економски аспект приликом одређивања позиције ове круцијалне тачке, нити су предвидели економска дешавања у индустријској зони „Југоисток“. Зато смо званично и предали примедбе“, кажу у пословном удружењу, које окупља водеће зрењанинске привреднике.

У поднетој примедби се сугерише ауторима нацрта просторног плана да се петља „Ечка“ помери за око три километра ближе Зрењанину, како би била лоцирана непосредно уз индустријску зону „Југоисток“, односно што ближе будућем фабричком комплексу компаније „Линглонг“. Сугестија је поткрепљена аргуметнима.

„Процене су да ће у наредних неколико година број тешких камиона из индустријских зона према петљи „Ечка“ и обрнуто износити око 1000 дневно, у оба смера. Велики број тих камиона би морао да саобраћа три километра према југу до петље „Ечка“, а онда би се враћао назад и одлазио ка Новом Саду, односно земљама Европске уније. То се посебно односи на транспорт робе из производних погона „Линглонга“, чији купци се махом налазе у земљама које су велики произвођачи аутомобила. У питању су земље на западу и северу Европе“, истичу у „Зрепоку“.

Уколико би био усвојен предлог Зрепока и петља померена, то би значајно утицало на смањење саобраћајне гужве, смањило би трошкове транспорта и умањило загађивање човекове околине.

„Много краћи и једноставнији пут до Новог Сада био би и за Зрењанинце из јужног дела града. Померањем петље становници јужног дела града сасвим сигурно би више користили ову деоницу, а не најзагушеније улице у граду“, стоји у допису Зрењанинског пословног круга.

Зрепок истиче да је изградња ауто-пута одлична инвестиција која ће поспешити развој града и региона, али сматра и да се аргументоване примедбе морају узети у разматрање.

Званичне примедбе поднели су и мештани Ечке, као и Удружење пољопривредника из овог села, које броји тридесетак чланова. Изградњу ауто-пута сматрају за одличну инвестицију, али немају информација о томе шта ће се даље дешавати. Зато њихова највећа примедба јесте недостатак ваљаних и правовремених информација.

-На састанку са житељима Каћа чули смо да је експропријација код њих већ урађена и да су за одузету земљу добијали 35 евра по квадрату. Ми не знамо ни колико се планира код нас. Не знају то ни мештани села чија се земља налази на траси. Зато ћемо врло брзо одржати састанак са представницима свих села која се налазе на траси. То су Глогоњ, Ковачица, Дебељача, Идвор, Ечка, Мужља, Арадац, Жабаљ, Ђурђево и Каћ“, кажу у Удружењу пољопривредника Ечка.

Мештанима се нико није обратио

Осим што су могли да нацрт плана погледају на сајту, мештанима Ечке се нико до званичника и стручњака није обратио.

- Имамо и градског већника из села, али смо морали сами да се организујемо, а петицију у којој се траже званичне информације потписало је 1500 мештана - кажу ечански пољопривредници.

Локација на којој је предвиђена изградња петље „Ечка“ и за пољопривреднике из овог села је спорна и сматрају да је предлог „Зрепока“ да се премести три километра ближе Зрењанину логичан и оправдан. Други је проблем експропријација која следи пре почетка градње.
Ж. Балабан

EUR/RSD 117.5571
Најновије вести