Железничка станица спремна за пријем путника

Железничка станица у Новом Саду спремна је да прими путнике који за који дан буду почели да пристижу из Београда и успутних станица брзим возом, по модернизованој прузи оспособљеној за саобраћај железничких композиција које могу да развију брзину до 200 километара на час.
1
Фото: Дневник, С. Шушњевић

У то се јуче уверио и градоначелник Новог Сада Милош Вучевић који је са сарадницима и представницима „Инфраструктуре железнице Србије“, на челу са генералним директором Небојшом Шурланом, обишао то реновирано здање, у чију обнову су две стране удружиле снаге.

Резултат вишемесечних радова више је него видљив, како споља тако и у унутрашњости, у којој путнике и кориснике услуга „Железнице Србије“ очекују погодности по мери потреба савременог човека. 

Фото: Дневник, С. Шушњевић

У холу у приземљу обезбеђено је шест шалтера за куповину карата, али и два тикет-апарата на ком путници могу уз помоћ платних картица да купе карту. Ту се налазе и два шалтера Поште Србије, те четири банке Поштанске штедионице,  два  банкомата, као и МТС пословница. Новосађани ће први у Србији имати прилику да на пакетомату који се налази на железничкој станици користе услуге које такав апарат пружа, а то је да на том месту преузму пошиљку ако се за то одлуче, за шта ће добити путем мобилних телефона код. У шалтер сали постављене су и гарнитуре за седење. 

Фото: Дневник, С. Шушњевић

За излазак на пероне путници с инвалидитетом моћи ће да користе лифт. На спрату их очекују чекаонице, постоји и чекаоница са играоницом за децу, а новина је да ће и они који путују са кућним љубимцима имати посебан кутак. Нису заборављени ни љубитељи двоточкаша, за које је пригодно опремљен део станичне зграде. 

У станичној галерији их очекује музејска поставка о развитку железнице у Новом Саду, резултат заједничког рада Музеја града Новог Сада и градског Историјског архива, чији директор Петар Ђурђев је јуче упознао две делегације са датаљима прошлости железничког саобраћаја у војвођанској престоници. 

Поред амбуланте која је и раније постојала у станичној згради, захваљујући Дому здравља „ Нови Сад“ у том објекту се налази сада и ковид пункт, у ком путници могу да се тестирају на коронавирус, вакцинишу, али и да добију прву помоћ до доласка урентне екипе Завода за хитну медицинску помоћ. 

Реконструкција железничке станице у склопу модернизације пруге од Београда до Новог Сада, почела је крајем септембра и изводио ју је конзорцијум кинеских компанија „China Railnjay Интернатионал“ и „China Communications Цонструцтион Company“, која је задужена за градњу трасе до мађарске границе.

Фото: Дневник, С. Шушњевић

Прва фаза подразумевала је радове на прва три станична колосека, као и на десетом и једанаестом колосеку, затим изградњу новог перона и надстрешнице, као и  санацију и адаптацију станице.

Железничка станица у Новом Саду на месту на ком се сада налази завршена  је 1964. године и свечано отворена 30. маја. Осамдесетједну годину пре, 5. марта у првобитну станицу која се налазила на месту данашње Лиманске пијаце, ушао је први воз. За који дан српска железница и новосадска железничка станица отврају ново поглавље у својој историји, успостављањем саобраћаја на двоколосечној брзој прузи која ће за коју годину спојити главне градове двеју суседних држава, Србије и Мађарске. Због изградње брзе пруге саобраћај возова између Новог Сада и Београда прекинут је 1. фебруара 2019. године.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести