ЕКСКЛУЗИВНЕ ФОТОГРАФИЈЕ Овако изгледа копање тунела у Чортановцима

Ископ тунела у Чортановцима на деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад званично је почео јуче, а како то изгледа можете да погледате на фотографијама снимњеним из дрона.
cortanovci tunel dron
Фото: РЖД Интернешенел

Радове је отворио први заменик генералног директора руске компаније „РЖД интернешенел” Мансурбек Б. Султанов, а тај моменат с градилишта у Чортановцима, преко видео-бима пратили су у Републичкој влади министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић и директор „Руских железница” Олег Белозјоров, који су након тога потписали Меморандум о развоју односа стратешког партнерства и заједничке реализације инфраструктурних железничких пројеката на територији Србије.

Отварајући радове у новој етапи модернизације железничке инрафструктуре на прузи Стара Пазова – Нови Сад, Султанов је казао да је реч о једној од најкомпликованијих деоница јер се на њој налазе два значајна објекта – тунел и вијадукт.    

Пројектом је предвиђено  постављање 1.450 шипова за потребе градње вијадукта, који ће бити двоколосечни и дуг око три километра, док изграња тунела, који има два отвора од по 1,1 километар сваки, подразумева уградњу 1.012 шипова

Фото: РЖД интернешенел

На градилишту између Чортановаца и Сремских Карловаца, где је „РЖД интернешенел” у септембру прошле године почео да припрема терен за градњу вијадукта и тунела, сваког дана мења се изглед терана. По речима директора пројекта, одговорног за вијадукт и тунел Видоја Мелентијевића, јучерашњем званичном почетку копања тунела претходиле су обимне припреме, које су, између осталог, подразумевале и заштиту терена од клизања постављањем шипова.

– Технологија рада захтевала је прво обезбеђивање тла, да би се после могло почети копање тунела – рекао је Мелентијевић. – До сада можемо да захвалимо времену што нас је служило јер су и јануар и фебруар били готово идеални за рад. Нисмо ниједан дан имали одмора, нон-стоп се радило. Копање тунела почињемо са северне стране, средином априла то нас очекује и с јужне. Упоредо се ради и вијадукт, за који је до сада постављено више од 330 шипова. Ових дана  почињемо и копање наглавних греда за стубове вијадукта. 


Вучић: Деоница Нови Сад – Стара Пазова приоритет

Председник Републике Србије Александар Вучић састао се јуче с генералним директором и председником управе „Руске железнице” Олегом Белозјоровом. Вучић је истакао да је веома задовољан досадашњом сарадњом и реализованим пројектима с „Руским железницама”, изразивши наду да ће и убудуће бити настављена иста пракса и уз поштовање свих договорених рокова. Вучић је нагласио да је деоница Стара Пазова – Нови Сад један од приоритетних пројеката, као део стратешког железничког правца од Београда до Будимпеште.


По Мелентијевићевим речима, радови теку у складу с динамиком, можда и нешто брже од планираног. Он сматра да, упркос захтевном копању тунела, радови не би требало да касне и да по плану треба да буду готови до краја 2021. године.   

Пројектом је предвиђено постављање 1.450 шипова за потребе градње вијадукта, који ће бити двоколосечни и дуг око три километра, док изграња тунела, који има два отвора од по 1,1 километар сваки, подразумева уградњу 1.012 шипова. До сада је у земљу положено 1.300.  

Фото: РЖД интернешенел

                     

– Ово је важан дан за српске железнице и за нашу земљу јер смо почели радове на врло тешком тунелу, дужине 2,2 километра, као и потписали меморандум који ће нам омогућити да наставимо сарадњу на новим пројектима – казала је Зорана Михајловић поводом почетка копања тунела у Чортановцима. – Будућност наше сарадње су нови пројекти, пре свега диспечерски центар у Топчидеру, који је важан јер желимо да железница буде доминантан вид саобраћаја. „Руске железнице” заинтересоване су и за изградњу пруге од аеродрома „Никола Тесла” до града.

Копање тунела почињемо са  северне стране, средином априла то нас очекује и с јужне  (Видоја Мелентијевић,  директор пројекта)

Генерални директор „Руских железница” Олег В. Белозјоров захвалио је Влади Србије на реализацији великих пројеката које је поверила тој компанији. Како је истакао, за протекле четири године реконструисано је око 200 километара пруга и све је завршено пре рока.       

Фото: РЖД Интернешенел

Како је у разговору за „Дневник” у октобру рекао Мансурбек Султанов, вредност пројекта за који је задужен „РЖД интернешенел” је више од 500 милиона америчких долара. Реч је о потпуној модернизацији деонице Стара Пазова – Нови Сад, најкомплекснијем делу пруге Београд–Будимпешта. Модернизација не обухвата само реконструкцију постојећег и изградњу другог колосека, на којима ће брзина путничких возова достизати 200 километара на сат. Биће изграђене станице и стајалишта, мостови, потходници и надвожњаци, укључујући и два јединствена објекта – тунел и вијадукт „Чортановци”. Радови су комплексни јер се део деонице налази у зони Националног парка „Фрушка гора”, али компанија поседује све што је потребно да се тај пројекат успешно реализује.  

Зорица Милосављевић
 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести