„ДНЕВНИК” НА ЛИЦУ МЕСТА: Ускоро вожња широким друмом на Банстолу

Реконструкција пута од Сремских Карловаца до Чортановачке петље, која обухвата обнову коловоза и његово проширење од најмање метар, у зависности од дела саобраћајнице, а у складу са стандардима савременог друмског саобраћаја, улази у завршницу.
1
Фото: Dnevnik.rs

Како сазнајемо у Јавном предузећу „Путеви Србије”, од 23. априла, када су радови почели, до сада је завршено 70 одсто уговореног посла.                          

Уговором је предвиђено да се на деоници од Сремских Карловаца до Банстола, дугој седам километара, коловоз прошири на 7,2 метара, направи нови систем одводњавања, с каналима за одвод атмосферских падавина, ископају канали, изломи стари бетонски коловоз у дужини од 3,9 километра, санира 2,9 километра коловоза и да се цео пут асфалтира. Све то обављено је на првој деоници, од Сремских Карловаца до Малог Банстола, и тренутно се то исто ради у наставку пута.      

На различитим деоницама пута, радници у овом тренутку изводе и различите операције. На самом изласку из Карловаца према Инђији, у току је реконструкција моста над Липовачким потоком, у наставку пута према Банстолу могу се видети како копају одводне канале, постављају банкине...

Фото: Dnevnik.rs

Завршетком тих радова, кажу у „Путевима Србије”, добиће се модерна, безбедна саобраћајница, која ће омогућити бржи проток теретног и путничког саобраћаја за најмање 5.000 возила дневно, колико до сада у просеку саобраћа том деоницом пута. По проценама, после реконструкције, тај број ће бити 20 одсто већи.      

У време када је грађен, пре Другог светског рата, тај пут представљао је најкраћу и географски најповољнију везу Западне Европе с Блиским истоком, све до завршетка изградње Коридора 10. Пут је значајан не само зато што је алтернатива ауто-путу, у шта су се сви могли уверити током ових радова, када је саобраћај њиме био потпуно обустављен већ и зато што повезује насеља Инђију, Сремске Карловце, Чортановце, као и Иришки венац и фрушкогорске манастире Крушедол, Велику и Малу Ремету. 

На изласку из Карловаца према Инђији, у току је реконструкција моста над Липовачким потоком, у наставку пута према Банстолу радници се могу видети како копају одводне канале, постављају банкине...

По уговору, реконструкција би требало да буде готова 19. септембра. Вредност радова је близу 240 милиона динара, а изводе их румско предузеће „Сремпут” и београдско „Баумајстер”. Од 20. маја та деоница државног пута потпуно је затворена за саобраћај, осим за грађане који живе на том потесу, а из „Путева Србије” подсећају на то да се о изменама режима саобраћаја и алтернативним правцима кретања возила током радова јавност може информисати на њиховом сајту www.putevisrbije.rs

Иницијативу за реконструкцију тог важног државног пута, који је изграђен још тридесетих година прошлог века, како је на почетку радова рекао покрајински премијер Игор Мировић, покренула је Покрајинска влада. Мировић је том приликом истакао да се нада де ће у договору с надлежним министарством и „Путевима Србије” догодине бити реконструисана и деоница пута до границе између Сремских Карловаца и Петроварадина.

У време када је грађен, пре Другог светског рата, тај пут представљао је најкраћу и географски најповољнију везу Западне Европе с Блиским истоком, све до завршетка изградње Коридора 10

Фото: Dnevnik.rs

Он је тада најавио и почетак обнове пута од Банстола према хотелу „Норцев”, која је почела  2. августа, и рекао да ће с том деоницом то бити велики саобраћајни прстен на Фрушкој гори, значајан и за туризам и све друге активности.

– Реконструкцијом оба та пута биће омогућена боља повезаност инђијске и иришке општине и обезбеђен безбеднији пут ка излетиштима и манастирима Фрушке горе – нагласио је покрајински премијер том приликом, и наговестио припрему пројектне  документације за бициклистичку стазу од Новог Сада до Београда, чија изградња се може очекивати догодине.


Гребенски пут чекао обнову пет деценија

– Посла има доста јер је Гребенски пут дугачак око 56 километара, а поједине деонице су у веома лошем стању пошто у њих није улагано готово пет деценија – казао је председник Покрајинске владе Игор Мировић, и додао да је већ обезбеђена грађевинска дозвола да се наредне године наставе и радови према западној страни Гребенског пута, од Венца до раскрснице за Летенку и Врдник.

Како је казао, обнова Гребенског пута ће дати додатни потенцијал за развој туризма на Фрушкој гори, и других активности које та планина може пружити туристима, излетницима и грађанима.


Радови на деоници Гребенског пута на Фрушкој гори, од хотела „Норцев” до раскрснице с државним путем ИИ А 100, почели су 2. августа. Планирано је да око 9,5 километара пута буде обновљено до краја ове године, а радове вредне 304 милиона динара финансира Управа за капитална улагања АП Војводине. Лане је обновљена деоница пута од Иришког венца до „Електровојводине”, подсетио је Мировић, а на иницијативу Покрајинске владе, у току су радови и на траси од Банстола до Сремских Карловаца.

З. Милосављевић

фото: С. Шушњевић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести