Актуелна управа Аеродрома Ечка има велике планове

ЕЧКА: Када је пре више од две године нова управа, предвођена директором Павлом Марковићем дошла у Аеродром „Ечка“, тамо је затекла катастрофално стање.
д
Фото: Dnevnik.rs

Вишемилионски дугови, блокада предузећа и Аеро-клуба „Зрењанин“, нерешени имовинско-правни односи, нарушени међуљудски односи, непостојећи уговори, све то је дочекало нове чланове Управног одбора аеродромског предузећа.

- И клуб и аеродром су буквално били пред гашењем. Једноставно, владало је једно опште расуло које, нажалост, представља слику на већини српских спортских аеродрома и летелишта. Стварају се кланови, људи се свађају, ништа се не улаже ни у имовину ни у средства и само се гледа нека лична корист. Када смо преузели управљање Аеродромом „Ечка“, засукали смо рукаве и решили да нешто променимо, јер овај аеродром има озбиљан потенцијал у смислу генералне авијације. Такође, Аеро-клуб „Зрењанин“ има 90-годишњу традицију и из њега је потекло много успешних ваздухопловаца – каже за „Дневник“ директор овог аеродрома Павле Марковић, који је од августа 2019. године и председник Аеро-клуба „Зрењанин“.

Марковић наводи да управа има велику подршку Града Зрењанина, на којој је изузетно захвална. Додаје да је аеродром, који се налази на свега неколико километара од Зрењанина, ка Београду, данас организован као једна мала заједница и да сјајан тим младих људи гура цео пројекат. Наш саговорник напомиње да је у претходном периоду стабилизована ситуација на аеродрому и да је доста тога већ урађено.

- Уредили смо хангар, уградили ЛЕД расвету, средили струју... Створили смо све услове да хангар напунимо ваздухопловима трећих лица. Овај објекат мора сам себе да издржава, јер трошкови његовог одржавања нису мали. Зато мора да буде упослен по комерцијалном принципу. Унапредили смо и инфраструктуру, средили све објекте који су пропадали, оградили и обезбедили маневарске површине. То смо учинили због безбедности, која је на првом месту – наводи Павле Марковић.

Фото: Dnevnik.rs

Пре одређеног времена овде је боравила инспекција Директората цивилног ваздухопловства, која је контролисала стање безбедности. Том приликом, по речима Марковића, није имали ниједну замерку.

-Сви који данас дођу на аеродром кажу да смо направили велики помак, у смислу безбедности. Зато данас можемо да стојимо раме уз раме уз неке уређене европске аеродроме – истиче наш саговорник.

Жеља актуелног руководства је да Аеродром „Ечка“ постане улазница за генералну авијацију за овај регион и северни део Србије. То би имало велики значај за град Зрењанин, Војводину, али и за целу Србију.

- Идеја је да се капацитети прошире и да се писта доведе у функцију, у смислу да може да прихвати ваздухоплове генералне авијације, мало веће тонаже, преко 5.700 килограма. На тај начин бисмо овде упослили још више људи са високом стручном спремом, инжењера, механичара, техничара и осталог ваздухопловног особља – наглашава Марковић.

На питање по чему се аеродром у близини Зрењанина издваја од осталих сличних аеродрома у Србији, Марковић одговара да има више предности.

- Највећа предност му је што се налази у равници, што су прилазне равни апсолутно чисте, а то је за обуку пилота изузетно важно, јер је конфигурација терена таква да у случају било каквог отказа или хитне и ванредне ситуације слетање може да прође без икаквих последица. Овај аеродром је идеалан за развој ваздухопловног спорта и за обуку пилота – објашњава Марковић.


Клупска школа летења

Управа има велике планове и када је реч о Аеро-клубу „Зрењанин“, којем жели да врати стари сјај. После 13 година поново ће заживети аероклупска школа летења, па ће већ од 1. септембра кренути прва група. Биће обновљена и школа једриличарства, што је већ договорено са подмлатком из клуба.

- Наћи ћемо модус и средства како би, уколико неко дете покаже афинитете и озбиљне резултате, клуб спонзорисао већи део његове обуке, прво једриличарске, а након тога и моторне. Заузврат ће то дете представљати клуб на свим државним и међународним такмичењима. То је једини начин да се врати сјај Аеро-клубу „Зрењанин“. Од прослава и којекаквих дељења плакета немамо ништа. Имаћемо само ако засучемо рукаве и урадимо нешто. Оно што смо до сада урадили доказ је тога да смо на добром путу, и то сви могу да примете – закључује директор Аеродрома „Ечка“ и председник Аеро-клуба „Зрењанин“ Павле Марковић.


Такође, овде су погодни и временски услови. Постоји и фантастична полетно – слетна стаза, са одлично урађеном дренажном мрежом, тако да је писта, и након великих киша, сува за кратко време. То су многи већ препознали, па тако данас Аеродром „Ечка“ има широк дијапазон корисника, што и јесте циљ.

- Наше услуге користе власници ултралаких летелица, спортских авиона... Ту су и аероклупске летелице, два центра - Принце авиатион и Авијатичар, а одавде лети и ескадрила олдтајмера из некадашњег ратног ваздухопловоства ЈНА. Такође, имамо и услужни сервис за лаку авијацију. Највише одржавамо пољопривредну авијацију а, између осталог, сарађујемо са „Циклонизацијом“ из Новог Сада. Проширили смо сервис на још нека овлашћења и планирамо да га подигнемо на тај ниво да, што се тиче наше аероклупске флоте, сами себи све радимо. Једноставно, упослили смо сваки квадрат овог простора – истиче Марковић. 

Жељко Балабан

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести